Tillverkning av kretskort, hur vet jag att lagrena kom rätt
Tillverkning av kretskort, hur vet jag att lagrena kom rätt
osv...
Jag pysslat lite med DipTrace och Eagle för första gången. =)
Och gjort ett par simpla ensides-kort 100x160mm.
- Ett är min IR-LED-strålkastare, där sa DipTrace stopp på antalet pins, så det fick bli Demo-Eagle fastän det blev trångt eftersom det inte blev riktigt 100x160mm...
Om man skulle vilja skicka det till en tillverkare, säg att jag skulle skicka bara själva etsningslagret till någon av er, för att göra bara ett kort(som verkar vettigast).
Här är en bild på det, men vad ska man skicka till killen?
- Det andra är ett enkelt linärt nätaggregat, skulle bara öva, så jag tog en trafo jag hade över.
Här var det tvärtom storleken som gjorde att Demo-Eagle inte dög, men DipTrace funkade. =)
I DipTrace såg jag att man kunde göra en skalad printer-utskrift, verkar bra om man ska göra med fotoresist, men i mitt fall är det säkert bättre att skicka någon fil, men hur?
Jag pysslat lite med DipTrace och Eagle för första gången. =)
Och gjort ett par simpla ensides-kort 100x160mm.
- Ett är min IR-LED-strålkastare, där sa DipTrace stopp på antalet pins, så det fick bli Demo-Eagle fastän det blev trångt eftersom det inte blev riktigt 100x160mm...
Om man skulle vilja skicka det till en tillverkare, säg att jag skulle skicka bara själva etsningslagret till någon av er, för att göra bara ett kort(som verkar vettigast).
Här är en bild på det, men vad ska man skicka till killen?
- Det andra är ett enkelt linärt nätaggregat, skulle bara öva, så jag tog en trafo jag hade över.
Här var det tvärtom storleken som gjorde att Demo-Eagle inte dög, men DipTrace funkade. =)
I DipTrace såg jag att man kunde göra en skalad printer-utskrift, verkar bra om man ska göra med fotoresist, men i mitt fall är det säkert bättre att skicka någon fil, men hur?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Tillverkning av kretskort, hur vet jag att lagrena kom r
Det är upp till leverantören vad de vill ha, men oftast är det filer för de olika lagren i Gerber-format som gäller, plus borrdata i Excellon-format.
Är det nån hemmapulare kanske de bara vill ha själva projektfilen, eller nån utskrift i PDF?
Är det nån hemmapulare kanske de bara vill ha själva projektfilen, eller nån utskrift i PDF?
Här finns lite info om gerberfiler och eagle: http://www.sparkfun.com/tutorials/109
Om du skickar det till någon på forumet är sannolikheten stor att de kan ta emot en eagle-fil. Vissa tillverkare accepterar också eagle-filer rakt av, bland annat www.pcb-pool.com och www.myropcb.com.
Om du skickar det till någon på forumet är sannolikheten stor att de kan ta emot en eagle-fil. Vissa tillverkare accepterar också eagle-filer rakt av, bland annat www.pcb-pool.com och www.myropcb.com.
Han undrade vad han skulle skicka för filer, det står väl ganska tydligt.
Och svaret finns nu i tråden, dvs det format som tillverkaren vill ha.
Och svaret finns nu i tråden, dvs det format som tillverkaren vill ha.
Vad fyller D1 och D2 för funktion?
Vilken spänning kräver enheten?
Hur går det med kylningen?
Vilken spänning kräver enheten?
Hur går det med kylningen?
Ser jag fel eller är det 200 *serie* kopplade IR-LEDs ?
Med säg 2.0 V Vf per LED så blir det en drivspänning på ca 400 V (!)...
Med säg 2.0 V Vf per LED så blir det en drivspänning på ca 400 V (!)...
Jag tyckte att det verkade lite väl häftigt.