T: 10st lödpunkter för 600kr
T: 10st lödpunkter för 600kr
Jag vill ha två kopplingstrådar inlödda på tact switch:en på bild här:
http://imageshack.us/photo/my-images/213/switchhv.jpg/
Det finns ju hyfsat utrymme på switchens ena sida, men det är ändå för pilligt för mig. Jag har lyckats på fyra kort, men två fungerade då inte längre (överhettade?), och på en annan har ena tråden sen ramlat av. Åtminstone vet jag att det är möjligt och att det fungerar som det ska så länge det håller. Trådarna ska lödas in på var sin punkt, limmas fast (eller fixeras på något annat hållbart sätt), täckas hjälpligt med isolering (lim?) och helst böjas någorlunda plant utmed kortet.
Den som är van och har talang fixar det säkert på 5 minuter per krets. Jag skulle behöva 5 stycken. Vad sägs om 600 kronor för alla fem? Jag tänker att jag skickar kretsarna med posten, de kostar bara 50 kr styck. Det är ingen större brådska, om 1-2 veckor passar bra.
Syftet med detta är att testa och demonstrera en idé. I nästa steg finns inom en eller ett par månader fler småjobb att se fram emot, om intresse finns. På sikt eventuellt mer omfattande jobb med kretsdesign och -tillverkning, eller åtminstone rådgivning om en större leverantör då behöver anlitas.
http://imageshack.us/photo/my-images/213/switchhv.jpg/
Det finns ju hyfsat utrymme på switchens ena sida, men det är ändå för pilligt för mig. Jag har lyckats på fyra kort, men två fungerade då inte längre (överhettade?), och på en annan har ena tråden sen ramlat av. Åtminstone vet jag att det är möjligt och att det fungerar som det ska så länge det håller. Trådarna ska lödas in på var sin punkt, limmas fast (eller fixeras på något annat hållbart sätt), täckas hjälpligt med isolering (lim?) och helst böjas någorlunda plant utmed kortet.
Den som är van och har talang fixar det säkert på 5 minuter per krets. Jag skulle behöva 5 stycken. Vad sägs om 600 kronor för alla fem? Jag tänker att jag skickar kretsarna med posten, de kostar bara 50 kr styck. Det är ingen större brådska, om 1-2 veckor passar bra.
Syftet med detta är att testa och demonstrera en idé. I nästa steg finns inom en eller ett par månader fler småjobb att se fram emot, om intresse finns. På sikt eventuellt mer omfattande jobb med kretsdesign och -tillverkning, eller åtminstone rådgivning om en större leverantör då behöver anlitas.
- Klas-Kenny
Re: T: 10st lödpunkter för 600kr
Var i landet finns du?
Eller du tänker dig att posta grejerna?
Eller du tänker dig att posta grejerna?
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Perfekta svar fick TS direkt. Kan faktiskt förstå att man behöver hjälp med det pilliga ibland.
- Swech
- EF Sponsor
- Kontakt:
Mitt svar kanske var otydligt, men jag menar att jag kan fixa det hela för TS
Lotsare - Skicka ett PM eller email om du fortfarande behöver hjälp
Swech
Lotsare - Skicka ett PM eller email om du fortfarande behöver hjälp
Swech
> Eller du tänker dig att posta grejerna?
Jag tolkade i alla fall detta just så :
> Jag tänker att jag skickar kretsarna med posten...
Jag tolkade i alla fall detta just så :
> Jag tänker att jag skickar kretsarna med posten...
- Klas-Kenny
Oj, den biten missade jag. 
I så fall kan jag säkert hjälpa till.

I så fall kan jag säkert hjälpa till.
Hej allihopa!
Jag missade alla svar här, för jag fick svar på PM som tog allt mitt intresse.
Ledsen om jag besvikit er andra här. (Var mitt pris så generöst
)
Min utgångspunkt var förstås att stå för alla omkostnader för material och "shipping", nåt annat hade jag inte föreställt mig. Det jag vill betala för är det jag inte klarar av själv, vilket är pillepillandet. Men sorry, position taken!
Jag missade alla svar här, för jag fick svar på PM som tog allt mitt intresse.
Ledsen om jag besvikit er andra här. (Var mitt pris så generöst

Min utgångspunkt var förstås att stå för alla omkostnader för material och "shipping", nåt annat hade jag inte föreställt mig. Det jag vill betala för är det jag inte klarar av själv, vilket är pillepillandet. Men sorry, position taken!