Dagens pyssel till en forist. Troligen är detta de minsta kretskorten presenterade på forumet.
Ja... det är 25st pyttesmå kort (1krona som referens) till lgrfbs som håller på med modell järnväg i skala H0
0.8 DS laminat som är isolationsfräst ( ett jävla pyssel vill jag lova innan det satt som det skulle )
DSC_0035.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jepp, nu ska det bli ljus i dvärgsignalen
tack tecno för prototyp korten, det ska bli intressant och se hur detta blir i skala 1:1 fast signalen är ju en modell 1:87
3.71 x 5.51 är de som jag har fräst ut. Ett jävla småpyssel, tog sin lilla tid att få ordning på det hela. Men när jag väl kommit igång var det bara att stå på, har ju lovat göra dessa när det funkade för mig så lgrfbs har fått vänta länge nog. Nu får jag hoppas att det fungerar som tänkt. Läggs på lådan imorgon så på måndag bör det ha kommit fram.
TACK tecno
Bilder kommer när allt är monterat och klart. Jag håller på att samla ihop mig till en projekt tråd angående reflow unge och dessa signalerna
Vad är det för komponenter som ska monteras på korten egentligen?
Tycker mig inte riktigt se några alls symmetriska pads till att löda några vanliga komponenter..
Hoppas du är stadig på hand och har luppar lite var stans, fan 1x0.5 smått i LED är ingen lek att montera och 4st till och med på det lilla kortet = HUUUUUUUUGA. Vad blir det för applicerings teknik? Pasta och värme underifrån? Du lär ju få bra värmespridning då det är koppar på baksidan.
Hemmabyggd reflow ung, köpte ett styrkort här på forumet som nästan är klar. det saknas två fläktar lite gips skivor och en botten platta
Beklagar att vi ramlade OT.