Tänkte att jag skulle ta och börja skriva om projekt igen efter ett rätt hyfsat uppehåll på den fronten

Här kommer iaf ett litet projekt, jag ska bygga ett "LackRack Enterprise Edition" med lite uppgraderingar för att orka lite mer vikt och göra det smidigare

Bygget gör jag åt brorsans spelförening Mys och Spel till deras LAN på påsklovet.
Racket ska innehålla 5st 1U Rackservrar, 1st 8-portars KVM-switch och en Cisco 2950 nätverksswitch,
strömförsörjning och allt kablage i fasta kabelstammar och fast inkopplat tangentbord, mus och skärm så
att man får en full kontrollstation för allt i racket, en färdig "lan-party-modul" helt enkelt, fyra av servrarna
kommer köras som spelservrar med två spel per server och den sista servern är webb & filserver som hanterar
installationsfiler och även sköter deras in/ut-checkningssystem (som för övrigt är streckkodsbaserat)

Bygget börjar med ett IKEA Lack Soffbord som inhandlades på blocket: Sen designade jag en dekal som ska sitta på toppen av "racket", det ljusgrå är det som är dekalen och
kommer att skäras ut i kromvinyl och det mörkgrå är en kabelport för att få upp kablar till mus och tgb genom bordsskivan. i går kväll så fixade jag dekalen och kabelporten, har dock inte hunnit fotografera det ännu, bild kommer i kväll

Ett justerbart ben i rostfritt från IKEA är monterat mitt under centerplattan för att ta en del av vikten, kommer även byta
vinklarna under hyllplanet till kraftigare och eventuellt förstärka ytterligare med plåtvinklar för att hålla upp bakändan på switchen osv.