Korkens Y6-design

Berätta om dina pågående projekt.
victor_passe

Re: Korkens Y6-design

Inlägg av victor_passe »

plastdistanser/skruvar finns på elfa.
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Ser bra ut, gillar starkt möjligheten att förlägga motorkablarna i armarna istället för på utsidan.

Jag hade gärna sett en större centrumplatta så att inte batteripacken sticker utanför, helst vill jag ha en täckt modul med elektroniken och annat, typ Mikrokopter, men med en snyggare design på domen... Det vore önskvärt med en dome som kan rotera 360 grader på undersidan för montering av kamera (med tilt- och zoomfunktionen bakom domen, panoreringen sker genom att rotera domen).
Användarvisningsbild
Korken

Inlägg av Korken »

Tackar för erbjudandena, men jag kör som den är till en början.
Jag har fortfarande 3:1 kraft till vikt förhållande och ca 15min flygtid med 1600mAh, så det är inga problem där. :)

När det gäller designen så har jag gjort såhär för att man enkelt ska komma åt kretskortet. Då detta sa vara min testplattform för KFly.
Men i framtiden kanske jag smider fram en ny version som ska se lite mer "köpt" ut. :)
ronnylov

Inlägg av ronnylov »

Jag antar att det är något helikopterliknande? I så fall hade det varit fräckt med fäste för videokamera så man kan göra lite flygfilmer med den. Finns väl små och lätta kameror man skulle kunna använda gissar jag.
Användarvisningsbild
Korken

Inlägg av Korken »

Det finns fäste för kamera på den redan. :)
Användarvisningsbild
Thorped

Inlägg av Thorped »

Snyggt byggt!

Om ni inte prompt vill beställa era kolfiber-grejer från utlandet så kan ni ju använda er av CarbiX. Där har dom även kolfiber rör om du vill ha riktigt lätta distanser.
Skriv svar