Jag hade satt en 0,047nf i min Cat-Drive fast jag visste mycket väl att det skulle vara en 0,0047nF och ljudet har varit lite annorlundare än min prototyp så därför jag undrade hur stor inverkan det igentligen har.. men men.. sånt är livet..
I de flesta ljud-sammanhang påverkar det högst troligt ljudet, absolut!
När man pysslar med sånt är det ju aldrig fel att prova lite olika värden på komponenter, dels kan man hitta fram till trevligare ljud, dels lär man sig hur olika värden kan påverka hit och dit.
Ja precis.. jag hade en pedal som jag medvetet testade lite andra värden i osv osv.. och hittade en "ersättare" som skulle funka i vissa sammanhang.. tyckte det gjorde sån pass stor skillnad 0,047nF och 0,0047nF att jag var tvungen att fråga hur stor skillnad det igentligen kan vara.. hehe
Idag kom min "nya" lödstation som jag köpte av Klas-Kenny här på forumet, den kommer väl till pass nu när den jag hade i och för sig inte har så många år på nacken med funkar inte så värst bra så därför slog jag till på denna kommer nog funka bra i ett par år hoppas jag. Ska väl försöka få tag på några olika spetsar antar jag.. undra var man hittar sånt till denna modellen..?
Det måste jag har missat totalt.. superbra.. jag misstänker att jag inte lär behöva byta än på ett tag.. men kan vara bra att ha endå beroende på vad man ska löda
Idag kom det ett paket med massa grejer, roliga saker, saker som jag behöver för att fylla på "skafferiet" lite.. Det är alltid lika roligt att köpa sånna här saker, barnsligt roligt att packa upp , Jag köper alltid mycket mer än jag behöver för stunden så man får ju lätt ett lager av saker som räcker ett tag...