LT-Spice Hur installera bibliotek
LT-Spice Hur installera bibliotek
Hur i jösse namn installerar man bibliotek i LT-Spice.
Kan inte komma på hur det går till
Kan inte komma på hur det går till
Senast redigerad av TomasL 22 februari 2012, 18:09:59, redigerad totalt 1 gång.
Re: LT-Spice Hur istallera biblioek
Det beror på vad du ska lägga till. Är det färdiga filer, .asy och .lib/.sub, är det bara lägga dessa i mapparna sym (.asy) och sub (.lib/.sub) och starta om Ltspice.
Om det inte finns någon .asy kan du använda en annan komponent med rätt utseende. CTRL+högerklicka på komponenten, ge den prefix x, och skriv in modellens namn i value-fältet. Du kan även ange sökvägen till filen Spicemodel-fältet, om du inte lagt filen under rätt mapp.
Med hänvisning till "Regel 0", uppmanar jag TS att rätta till stavfelen i rubriken. 

Dags att byta tangentbord gissar jag, Det tappar bokstäver ibland.
Re: LT-Spice Hur installera bibliotek
Jag hade också ett tangentbord som tappade tecken om man inte knacka tillräckligt hårt på tangenterna. Det fick gå till återvinningscentralen.
- hcb
- Moderator
- Kontakt:
Re: LT-Spice Hur installera biblioek
>om man inte knacka tillräckligt hårt
"knackade", om jag får be.
OnT: Lyckades du [TomasL] installera biblioteken, och i så fall hur
Edit: förtydligande
"knackade", om jag får be.
OnT: Lyckades du [TomasL] installera biblioteken, och i så fall hur
Edit: förtydligande
OnT nej, hann inte med idag, får fixa det i morgon.
OT Hmm, problemet är att tangentbordet är ett Logitech trådlöst, ibland tappar det bokstäver, och då jävlas det i flera timmar, sedan är det ok i flera dagar/veckor.
När det jävlas så kan helt plötsligt alla tappade bokstäver komma med en gång.
Har samma problem hemma, också Logitech trådlöst, men annan modell, med annan typ av mottagare.
Det på kontoret är den där som är vinklad med knapp och ett par LEDar på, den hemma ser ut som ett USB-minne med en knapp på.
OT Hmm, problemet är att tangentbordet är ett Logitech trådlöst, ibland tappar det bokstäver, och då jävlas det i flera timmar, sedan är det ok i flera dagar/veckor.
När det jävlas så kan helt plötsligt alla tappade bokstäver komma med en gång.
Har samma problem hemma, också Logitech trådlöst, men annan modell, med annan typ av mottagare.
Det på kontoret är den där som är vinklad med knapp och ett par LEDar på, den hemma ser ut som ett USB-minne med en knapp på.
Detta var krångligt, beror helt på hur dessa bibliotek och modeller är konstruerade.
Snabbaste sättet är att lägga .lib i sub-biblioteket och .asy i symbolbiblioteket, typ.
Samt lägga in ett direktiv ".inc xxx.lib" i schemat.
Dock måste man göra det varje gång man skall använda komponenten/modellen ifråga.
Snabbaste sättet är att lägga .lib i sub-biblioteket och .asy i symbolbiblioteket, typ.
Samt lägga in ett direktiv ".inc xxx.lib" i schemat.
Dock måste man göra det varje gång man skall använda komponenten/modellen ifråga.
Jag gjorde en junction (som symlink ungefär) under lib\sym till en egen symbolkatalog och en annan under lib\sub för modellerna för att slippa hålla på och skriva till Program Files katalogen. Använd mklink under Win7/Vista.