Du kan bygga en egen H-brygga, där det i stora drag är transistorerna som bestämmer hur stor ström den kan leverera.
Exempelvis är transistorerna i följande H-bryggan specifierade till 50 A.
Några sådana parallellkopplade så klarar de säkert din motor utan problem.
Har nu fått lite mer info om motorerna.. Eftersom dessa har använts till en permobil så finns det också en slags styrbox med där en joystick sitter monterad. Så det ska funka att bara koppla ström till boxen och koppla motorerna till den. Så nu behöver vi bara komma på något sätt att styra dem utan joysticken, fast med lådan. Idén var ju att ha en dator på roboten som tar emot styrkommandon från en annan dator trådlöst. Så datorn på roboten ska kunna styra roboten via styrboxen.
Först tänkte jag att man skulle kunna ha två servon som rör joysticken, men det blir lite väl simpelt. Hur skulle man kunna göra utan joysticken?
Mitt tips är att kolla i styrboxen och försök se hur "kommunikationen" mellan boxen och sticken sker. Borde inte vara omöjligt att fulhacka in sig där på något sätt. Och om du fastnar så tar du några skapliga bilder och lägger upp här så kan säkert någon hjälpa dig.
Om nu allt är så simpelt som det skulle kunna vara, så är joysticken bara en tvåaxlig potentiometer. Isåfall kan man ersätta joysticken med två resistornät styrda av en µC.
Jag ser inget i den lådan som kan klara det. Det måste finnas en, antagligen två motrorstyrningar. Om du kan få fram bilder på dom så går det kanske att lösa era problem.