PoorCadaver skrev:Då så, dags att skriva lite igen!
Labmaster; jag gjorde som du sa med gitarren och det lät faktiskt bättre med typ halva gitarrvolymen, halva pedalvolymen och halva fuzzen! Om man däremot maxade fuzzen så började det låta skit igen, och i bakgrunden finns alltid ett väldigt konstigt brus.
Jag visste vilket resultat du skulle få. Det var därför som jag bad dig att göra detta

.
Distorsionen i en fuzz alstras alltid genom att förstärkarsteget styrs över. Det är som själva grundprincipen i en fuzz. Jag vet inte hur det fungerar i praktiken mer än att man ser att gittaristen trampar på sina pedaler för att slå på önskad effekt. Då kan det vara struligt att samtidigt behöva justera volymen på gitarren. En lösning skulle kunna vara att sätta in en extra potentiometer på ingången som kopplas in när man trampar igång fuzzen. Denna potentiometer kompletterar då volymkontrollen på gitarren som då kan vridas till max.
Eftersom tot-till-top spänningen från gitarren är okänd så är det lite svårt att avgöra hur stor resistans vridpotten skall ha som sitter på ingången. En möjlighet är att kolla vilken resistans potten har i gitarrens volymkontroll och välja en med samma resistansvärde.