Om jag får blanda mej i, så tycker jag att transistorernas inkoppling bör ägnas lite extra uppmärksamhet eftersom detta var
bekymmer i TS tidigare pedal-bygge.
/ Ingvar
Ja, eftersom du då skrev att du hade ett datablad med annorlunda benkonfiguration på BC547.
Då skickade jag en fil till dig med diverse transistor-pinouts.
Juste, jag vet inte vad som blev fel, men det slutade i alla fall med att de hamnade rätt. Kan ha tänkt spegelvänt eller upp-och-ner när jag placerade dem.
I denna koppling sitter de rättvända, eller hur?
Transistorerna sitter rätt om du får spänningarna i de mätpunkter som jag berättade om i mitt inlägg tidigare. Mitt råd är att du inte lägger mera tid på att svara på andras inlägg innan du mätt .
När och om du väl hittar felet så tror jag det är ganska lätt faktiskt, alltså jag menar att jag är nästan säker på att det är ett lätt fel... undrar lite över dom där transistorerna.. hur kom du fram till att det var dom du skulle ha ? tog du dom som stod i schemat du hade från början eller hur var det nu ?
PoorCadaver skrev:Jag tog faktiskt samma trissor som Moody sounds använder i sin fuzz =) Har sett att den används i andra kretsar också.
Jag beställde 4 transistorer så har du nån som är felande kan jag skicka två nya till dig helt gratis om du vill.. Jag beställde sånna som jag använde sist jag byggde som står angivet i schemat jag skickade till dig.