Gitarrpedal Fuzz Face
Re: Gitarrpedal Fuzz Face
Ja det stämmer bra.. hmm, händer nåt nämnvärt om du spelar och vrider på pottarna ? ändras ljudet ? nåt glapp i nån kontakt ?
- PoorCadaver
- Kontakt:
Volymratten ändras, men inte fuzz-ratten. Jag är inte så bra på pottarnas anatomi, men om jag piper, alltså kollar signal på 1k-potten så kortsluter pinne 2 med både 1 och 3. Dessutom så kortsluter pinne 1 och 3 med varandra... Ska det vara så? På 500k-potten kortsluter pinne 2 och med varandra, men ingen annan.
Det känns som att nåt inte är rätt med jacken.. ser ut att vara ett konstigt monojack med tre lödöron på ?...
- PoorCadaver
- Kontakt:
Ja, jag fick fel när jag beställde. Men det spelar ingen roll, det tredje örat går till en brytare på tip, och den är tom. Den kortsluter med tip om jacket är tomt.
Fattar inte vad som kan vara fel.. känns endå som nåt med jacken.. vet inte varför... hade jag delar skulle jag bygga en här och nu för att kolla om jag fick till det, länge länge sen jag byggde nån sånhär... så jag minns inte exakt hur det ska vara.
- PoorCadaver
- Kontakt:
- PoorCadaver
- Kontakt:
Har bytt ut monojacket, men det blev ingen skillnad. På stereojacket går tip till switchen och sleeve har jord som kommer får monojacket och från kortet. Verkar stämma...
- PoorCadaver
- Kontakt:
Mm, men kan det inte vara något med potten som jag nämnde tidigare?
Har du några andra pottar som är i närheten av dom värden du använder ?
- PoorCadaver
- Kontakt:
Jag har en till 1k och en 470k. Kan prova och byta dem, men det får bli i morgon. Jag måste sova strax, ska jobba i morgon ^^
- PoorCadaver
- Kontakt: