6 mm ballnose, 3000 rpm, 2000 mm/m, den hade bara ca 1 mm material att ta efter grovfräsningen. Då det bara är en första prototyp som bara ska användas en gång brydde jag mig inte om ytfinishen utan körde 0.5 mm stepover på finfräsningen. Grovfräsningen kördes med 70% stepover, alltså drygt 11 mm.
drh: Åter igen, snyggt. Har du fräst alubiten som klämmer runt Kolfiberröret också? Vad är det som sitter i lagerhållaren? Alltså det ser inte ut som en multirotor som du håller på med. Ser ut som nån stor gummiplatta eller nåt.
Valle: Fasen va läckert det är med alubitar som bara är grovkörda. Fröjd för ögat.
hubben skrev:Är det ett köpesstativ eller bygger du helt eget? Var får du isåfall tag på remhjulen till vettiga priser?
Diamond coated för 20:- mer, var?
Ruskigt snyggt blir det iallafall!
Thx
Bygger själv, MXL-remhjul till vettiga priser... på det svarar vi nej
140kr styck(!), köpta för ett år sedan, till just detta projekt.
Någon som vet var man kan få tag på remhjul i plast till bra priser?
Mina verktyg handlar jag från CNC-plus.de
Jag har handlat kuggremshjul från Motionco.
Dom hade var jag letade efter, priset har jag ingen koll på. De var iaf smidiga att ha att göra med, skickade snabbt.
drh: Om du vill får du gärna visa helheten på det du bygger. Får inte grepp om det. Remhjulet, är det till zoomen på en kamera? Ser ut att bli riktigt snygg "finish" på hela "produkten". Alltså helheten ser genomtänkt och proffsig ut.
Om det är lite hemlighetsmakeri kring det du bygger och att du inte vill visa så förstår jag det, men om du vill visa ser jag gärna hela prylen som sagt. =)