Retrofit Värnamo U-1NC
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: Retrofit Värnamo U-1NC
Texaco Way Lubricant X68 är den oljan jag har till mina maskiner, en gejderolja som passar även bra i växellådan. Du bör ju ha nåt vettigt till gejdrarna också så varför inte köra en och samma olja blir enklare och billigare.
- tecno
- Kontakt:
Kommer inte ihåg vad den kostade/liter, om det sen finns på 10l dunkar vete fan. Kolla med någon månglare i närheten vad gejderolja 68 kostar och vad de har för förpackningar.
Den leverantören jag köpte ifrån fanns bara 20l och det var beställningsvara, köpte lokalt så man slipper fara omkring.
Den leverantören jag köpte ifrån fanns bara 20l och det var beställningsvara, köpte lokalt så man slipper fara omkring.
Tack tecno ska kolla upp det
Inge minne av vad du fick ge för 20 Liter? Preem verkar sälja deras sortiment så jag ringer dom....
Ska åka förbi statoil och kolla upp deras glideway 68 med

Ska åka förbi statoil och kolla upp deras glideway 68 med

Senast redigerad av Terho 11 februari 2012, 12:14:38, redigerad totalt 1 gång.
- tecno
- Kontakt:
Minnet se minnet....
Någonstans kring 600-700 tror jag det var, hittar inte kvittot.
Någonstans kring 600-700 tror jag det var, hittar inte kvittot.
Beställde olja från ok/q8 gejdolja 68 ca 800 kr för 20 liter
Nu var det problemet ur världen.... Nu är frågan om man ska riva isär lådan på vertikal spindeln och gå igenom den eller om man ska låta den vara, låter ju inte illa på något sätt men kan vara en trygghet och veta att allt är tipptopp.... Iofs tror jag inte maskin har gått så jätte mycket men ca 40 år är ju 40 år

Nu var det problemet ur världen.... Nu är frågan om man ska riva isär lådan på vertikal spindeln och gå igenom den eller om man ska låta den vara, låter ju inte illa på något sätt men kan vara en trygghet och veta att allt är tipptopp.... Iofs tror jag inte maskin har gått så jätte mycket men ca 40 år är ju 40 år

20 Liter gejderolja har kommit 

Lite kabeldragning:

`
Nya lagringsenheten: 32gig E-Sata SSD som jag har operativet på.

Lite kabeldragning:

Nya lagringsenheten: 32gig E-Sata SSD som jag har operativet på.

Senast redigerad av Terho 23 februari 2012, 21:34:02, redigerad totalt 1 gång.
Satt en likriktare på en 24v transofrmator för att driva ett solidstate relä men vart och bete sig konstigt och fick höra efter att man ska ha en kondensator... Hittade på 680uf 200 volt i ett nätaggregat duger det?