Bilden var bra när jag körde ut den, ingen skillnad på vanliga vga kabeln.... Men iofs testadejag inga rörelser på skärmen, får hårdtesta imorgon och sätta ihop db9 slingan och testa och usb adaptern kommer nog i veckan.... Funkar de inte får de bli och tänka om
Nätverkskabel är ju inte direkt optimalt till det du vill göra.
Jag har hållit på och byggt en massa Video redigeringar/TV stationer så tro mig det har provats.
Tänk på allt annat störande som sen tillkommer när maskiner/VFD:n mm mm dras igång. Bättre att kolla vilken längd du behöver, köpa rätt kablage i rätt längd (som är möjligt) och minimera problemen.
Har börjat dra lite kabel i väntat på lite mer prylar ska trilla in på posten.... Kan det ge mycket störningar och transformatorn i samma skåp som datorn och drivstegen osv? Kanske sätta den i ett eget skåp breve styrskåpet?
Tänkte spara lite av den gamla elen men kom på att det är väl bäst och riva ut allt och göra allt från ruta ett så det blir som man vill ha det
Har en 220 - 24 trafo och vill ha ut 24 dc till ett relä, räcker det med denna likbrygga? https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... =70-007-37 ett relä drar väl bara ca 500 milliampere så 6 amp lär funka lätt, har ja tänkt rätt?
Har testkört lite nu och allt verkar funka som det ska, kört väldigt försiktigt.... 825rpm/feed 120/2.5mm Kylde men någon röd olja, troligen automatolja.... Var det jag hade på hyllan så bättre än inget
Ska koppla lös maskin från el-skåpet snart och koppla in allt snyggt och prydligt.... Var tvungen och test fräsa lite så man får en liten morots känsla och orkar göra det sista
Har ingen fräs och jämföra med förutom Daniels FD ryssfräs då jag har knappt någon erfarenhet av fräsar men Värnamon verkar bra.... Kan knappt använda en Men man lär sig till slut om man har intresset
Jag tänkte byta olja i lådan.... Race bilar med rakskurna drav använder GL-4 75-90 eller GL-4 75-140 olja så det borde väl funka?