OM det är så att det är en amerikansk stickpropp på mixern, och den inte tål 230VAC (det står definitivt på den) och den fungerar på 50Hz istället för 60Hz, så kan du använda någon av följande: http://www.legoelektronik.se/ac-ac-230-110v.html
Det allra billigaste är att gå in på badrummet och mixa, det brukar finnas uttag där på badrumsbelysningen, Endast för rakapparat 110V. Bara o plugga in o köra.
Jag har förjupat mig i suptekniken och kommit fram till att den större Hamilton Beach HMD200 Drink Mixer ska finnas i en "International" version för 230V
hbhmd200.jpg
Den har samma motoreffekt som min 72kg:s ASEA borrmaskin med fyra hastigheter. Trefas 230-400V. Mixern är dyrare också: Kostar $372 där jag hittat den. Väger 11kg
asea_bench_drill_4.jpg
ASEA:n är en mixer för riktiga karar
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Nerre skrev:De rakapparatuttag jag har sett har varit "max 20 VA" har jag för mig.
Bara att paralellkoppla fem rakapparatuttag. Klart man har fem badrumsspeglar i ett normalt hem?
(Seriöst så ifall man har tur att lyckas få plocka delar när det görs nån renovering av en hel klase lägenheter på rad där alla haft samma sorts rakapparatuttagstransformator så kan man kanske ha tur att hitta ett gäng som går att paralellkoppla. Man ska dock inte lita på att trafos går att paralellkoppla även om de är från samma tillverkare och med samma specar).