Jag behöver ett par svarvade småjobb:
1) Svarva / borra ett hål för an liten axeltapp, se bild nedan. Det ska sitta ett litet plasthjul (höger på bilden) på en 6mm axeltapp.
Man behöver borra in ett 6 mm hål och trycka in en ny axel då den gamla axeltappen är är skadad och borttagen.
I axelns andra ände finns en spännhylsa 12mm som man borde kunna använda för att spänna upp det hela i en svarv med om man vill.
2) Svarva en cylindrisk bussning för 12.7mm axelhål, 25.4 mm ytterdiameter, längd 38mm
3) Svarva en cylindrisk bussning för 12.7mm axelhål, 32.0 mm ytterdiameter, längd 24mm
Bussningarna 2) och 3) kan vara av aluminium, stål, mässing, härdplast.....
Bild på 1) kommer här
EDIT: förtydligat...
T: Svarvning
Re: T: Svarvning
Nu är 2) och 3) är nu avklarade.
Kvar alltså 1): en liten attans axeltapp. Jag vill inte borra in den med borrmaskin; vill ha den ordentligt centrerad och då behövs nog en svarv.
Alltså; kan någon hjälpa mig att borra ett axiellt hål i axeln, 6.0mm, 15 mm djupt?!?
Kvar alltså 1): en liten attans axeltapp. Jag vill inte borra in den med borrmaskin; vill ha den ordentligt centrerad och då behövs nog en svarv.
Alltså; kan någon hjälpa mig att borra ett axiellt hål i axeln, 6.0mm, 15 mm djupt?!?
Bild...
Nya tappen behövs i höger ände på första bilden nedan.
Det finns ca 2 mm att ta av, till seegerringsspåret ifall man behöver svarva änden av axeln plan först.
I tjocka änden finns en spännhylsa (ej monterad på bilden) där man kan montera en 12mm axel om det underlättar.
I tunnare änden kan man stödja genom att motera ett kullager Di 12mm om det behövs.
Nya tappen behövs i höger ände på första bilden nedan.
Det finns ca 2 mm att ta av, till seegerringsspåret ifall man behöver svarva änden av axeln plan först.
I tjocka änden finns en spännhylsa (ej monterad på bilden) där man kan montera en 12mm axel om det underlättar.
I tunnare änden kan man stödja genom att motera ett kullager Di 12mm om det behövs.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Om du inte hittar någon som kan göra detta gratis till dig blir det förmodligen billigare att köpa en helt ny sindelmotor.