Visa upp vad vi fräst.

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
dar303

Re: Visa upp vad vi fräst.

Inlägg av dar303 »

Lägg gärna ut en bild om det inte är nåt hemligt militärt eller svårt konkurrensutsatt du fräser!
Användarvisningsbild
Walle
Moderator

Inlägg av Walle »

dar303: Tyvärr är de delarna ganska hemliga (företagshemligheter), så de får jag inte visa något av. Men jag tror att du såg delar av det när du var här. Tillhör monstermaskinen längst in i lokalen ;)

btw..sorry att dina bitar ännu inte är klara! Skäms som en hund :( Vi kör en tokrusch den här veckan för att få ner arbetsbelastningen till kommande vecka så jag lovar att allt är klart senast onsdag nästa vecka!
Användarvisningsbild
dar303

Inlägg av dar303 »

Det är lugnt! Du får lägga ut en bild på den delen du körde åt mig i alla fall, den såg supersnygg ut!
PopUnoNkoK

Inlägg av PopUnoNkoK »

Första posten i denna tråd.

Trodde att jag skulle posta i denna tråd så fort jag fått hem fräsen men det är juh så kul att fräsa och "skapa" så man har juh inte tid att sitta vid datorn. :)
Förutom när jag har problem dock, då ställer jag gärna frågor här och får mycket bra svar. Tack för det.

Kamerafäste med Pan och Tilt funktion. Kommer dock bara att använda tiltfunktionen. Kommer att användas för FPV på en multirotor. Designen är inte min egen utan jag har tittat på HobbyKings design. Den kostar inte många kronor på HK men det är så sjukt roligt att göra själv. Kullagrena låg i en bra att ha låda.
bild 1(2).JPG
bild 2(2).JPG
Materialet är en Kolfiber/glasfiberblandning.
Har fri tillgång till detta material då det är förbrukat material från en fabrik.

Det enda dåliga med materialet är att formatet är bara 7cm i bredd. Längden är allt från 20cm till 4meter.

Körde 0.4mm per pass.
500mm/min i matning.
Varvtal: Vet ej.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Inlägg av toffie »

Häftigt! Har du någon FPV tråd där du kommer dokumentera denna mer i? Vill gärna se när den sitter på plats! :)
Användarvisningsbild
ghost_rider

Inlägg av ghost_rider »

[censur]
Senast redigerad av ghost_rider 27 februari 2012, 10:07:24, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Inlägg av Klas-Kenny »

En hållare till Kaffe-kapslar att ha i hyllan som är bredvid kaffebryggaren :)
DSC_0002.JPG
Gjord i Biltemas 4mm Plastglas.

Körde 600mm/min och 2mm skärdjup med en 2skärig 6mm pinnfräs vid uppskattningsvis 15k RPM
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Inlägg av toffie »

Stiligt värre Klas-Kenny! Gillar dock bön-kaffe bättre :P

ghost_rider
Snygga som bara den! Så det ska bli olika storlekar på atombomberna nu också? ;):P
Vad är det för nåt du har i? Vanliga glaskulor eller?
Användarvisningsbild
ghost_rider

Inlägg av ghost_rider »

hah, ja vill kunna välja på stor boom jag vill ha ;)
Glaskulorna som du sa är igenteligen gelantinkulor som jag har gjutit i formen.
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Inlägg av toffie »

Aha, såna som ska gjutas i formarna va? Gelatin som du skulle preparera med radioaktivt ämne? :P
Finns det ingen som helst dokumentation om vad det är ni gör? :)
Användarvisningsbild
ghost_rider

Inlägg av ghost_rider »

Ja precis.
Senast redigerad av ghost_rider 27 februari 2012, 10:07:50, redigerad totalt 1 gång.
Agwan

Inlägg av Agwan »

En testfräsning av en låda till en elektronik. Gjord i ett väldigt poröst material som jag inte vet vad det heter, har fått några spillbitar. Den skall göras i aluminium sedan. Den blev väldigt mjuk när jag fräste ur botten, så när hålen på kortänden skulle fräsas fick jag sätta en passbit på vardera sida och spänna fast med gummiband. Då gick det gick fint. Det skall till ett lock i botten på lådan och ett på toppen, ett peltier-element och så elektroniken såklart.

Edit: Insåg att det var svårt att se hur stor den är. Måtten är 93,6 x 53,5 x 19 mm³.
Användarvisningsbild
lizerdboy

Inlägg av lizerdboy »

Agwan: Snyggt, ser att den är fräst från två sidor, vilket program gjorde du verktygsbanorna i ??
vad är det som ska sitta i lådan ? :)

Edit* såg att du skrev vad som skulle sitta i, men jag fiskade lite efter vad hela lösningen gör. :)
Agwan

Inlägg av Agwan »

Den är fräst från tre sidor på bilden. Och tre sidor till skall bearbetas innan den är klar.

Det skall bli en "filmkamera" för röntgen. Kan tex användas för att titta på ghost_riders radioaktiva bollar här ovan. Fast som sagt, den skall göras i aluminium sedan.
Wise
Kontakt:

Inlägg av Wise »

Som utlovat kommer här överdelen av min "Black case" puspirate. Sabbade första körningen då jag skulle plocka bort den färdiga biten från dubbelhäftande tejpen, acrylen sprack :( Efter andra körningen tog jag det försiktigare :) G-kod för 1/8 fräs. Materialtjocklek 5mm. G-kod. Fegkörning här också, tar ungefär 25minuter att köra, men den som väntar på något gott.
Skriv svar