Hejsan,
Ställde denna fråga för ett halvår sedan på ett Saabforum, men kom ingen vart. Så nu prövar jag min lycka här istället.
Jag har en Saab 9-3 1.8i -04 och har stött på ett problem med bilstereon. Efter att ha kört bilen och sedan stänger av den, så kommer det en smäll (typ ett högt poff) i högtalarna ca 10sek efteråt. Smällen verkar komma främre dörrhögtalarna.
Några ideer vad detta kan bero på?
/Jens
Högtalarna i Saab 9-3 knäpper till vid avstägning av bilen.
Re: Högtalarna i Saab 9-3 knäpper till vid avstägning av bil
Originalstereo eller har du slutsteg installerat? Gjort några ändringar alls i ljudsystemet? Kopplat in något extra, säg AUX-kabel eller så?
Låter ganska exakt som om du har ett slutsteg och när spänningen sjunker i kondensatorer i slutsteget när du stänger av det. Lösning kan ej svara på men kanske lite mer info hur ljudsystemet ser ut och vilka, om några ändringar du gjort kan hjälpa till!
Låter ganska exakt som om du har ett slutsteg och när spänningen sjunker i kondensatorer i slutsteget när du stänger av det. Lösning kan ej svara på men kanske lite mer info hur ljudsystemet ser ut och vilka, om några ändringar du gjort kan hjälpa till!
Stereon är i orginalutförande och inga extra enheter finns inkopplade. Det finns högtalare vid instrumentpanelen fram (diskanter), i framförrarna samt i hatthyllan bak.
Sitter väl slutsteg orginal i 9-3? Under förarstolen har jag för mej. Kan vara nåt vajsing där, som Clitzendildo skriver....