Hjälp med Sheetcamproblem (detekterar inte Mach3)
Re: Hjälp med Sheetcamproblem (detekterar inte Mach3)
Hej GrymmeMannen!
Tecno tycker förmodligen att du stör kommunikationen mellan honom och TS. Det är antagligen därför som han snäser i lite mot dig. Inget konstigt alls ty tecno försöker hjälpa TS att komma tillrätta med hans problem.
Saken är den att tecno är utsedd som en av flera leverantörer av programmet Mach3 här i Sverige så därför har han bra konstakt med de som tillverkar programvaran. Det är där man skall söka hjälp.
Tecno tycker förmodligen att du stör kommunikationen mellan honom och TS. Det är antagligen därför som han snäser i lite mot dig. Inget konstigt alls ty tecno försöker hjälpa TS att komma tillrätta med hans problem.
Saken är den att tecno är utsedd som en av flera leverantörer av programmet Mach3 här i Sverige så därför har han bra konstakt med de som tillverkar programvaran. Det är där man skall söka hjälp.
tecno:Tack och bock för svaret! Faktiskt var det något sådant jag misstänkte typ ett registervärde eller något som saknas men som ligger kvar från en gammal installation (som det är på den äldre fräsdatorn).
Man fattar inte hur mycket den funktionen tillför förrän den saknas!
Återigen tack!
Man fattar inte hur mycket den funktionen tillför förrän den saknas!

Återigen tack!

-
Så varför göra en tråd som alla kan skriva i?? är ju ganska så meningslöst.
Det är ju bara technos svar som är intressant då kan ju ts lika gärna skriva pm i stället för att slösa andras tid på att läsa hans tråd.
Kanske kan vara nått att tänka på tills nästa gång
Det är ju bara technos svar som är intressant då kan ju ts lika gärna skriva pm i stället för att slösa andras tid på att läsa hans tråd.
Kanske kan vara nått att tänka på tills nästa gång
Det kanske finns fler som har samma problem eller kanske tom en lösning?
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Det var så lite så v-g, som sagt så får vi hoppas att detta kan hjälpa andra som råkar ut för detta. Tydligen ett lågprioriterat 'problem' som BB tar när han får lust.v-g skrev:tecno:Tack och bock för svaret! Faktiskt var det något sådant jag misstänkte typ ett registervärde eller något som saknas men som ligger kvar från en gammal installation (som det är på den äldre fräsdatorn).
Man fattar inte hur mycket den funktionen tillför förrän den saknas!![]()
Återigen tack!
-
Techno nu pratade bara skit har inte sakt att det var låg prioiterat.
Om du har läst tråden så har jag med försökt hjälpa till att lösa problem men fick inget tack för det.
och jag är vell glad att det inte är så många som har försökt hjälpa till att lösa problemmet.
i och med att dom försöken som löste har uppskattads men inte dom som inte löste problemmet.
Därför tycker jag att då kan man lika väl skriva pm och senare skriva ut en konkretlösning på problemmet.
i forummet typ i ide banken eller någon liknande tråd.
Som sakt för min del var det ju bara bort kastad tid när man inte änns fick ett tack för hjälpen.
Om du har läst tråden så har jag med försökt hjälpa till att lösa problem men fick inget tack för det.
och jag är vell glad att det inte är så många som har försökt hjälpa till att lösa problemmet.
i och med att dom försöken som löste har uppskattads men inte dom som inte löste problemmet.
Därför tycker jag att då kan man lika väl skriva pm och senare skriva ut en konkretlösning på problemmet.
i forummet typ i ide banken eller någon liknande tråd.
Som sakt för min del var det ju bara bort kastad tid när man inte änns fick ett tack för hjälpen.

- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Inte fan pratar jag skit, skrev att detta är tydligen lågprioriterat av BB = Brian Barker på machsupport.com och jag har inte ens nämnt dig eller hur?Techno nu pratade bara skit har inte sakt att det var låg prioiterat.
Återigen, läs på innan du yttrar dig i saker som du inte tydligen fattar ett jota av.
Det är inte fel att försöka hjälpa men det får ju vara lite rim och reson, minsta man isåfall begär är att du sätter dig in i vad det rör sig om men det gör du ju inte.
Så jag säger igen ...... LÄS PÅ.
Kan bara hålla med tecno. Vill man hjälpa så är det väl en förutsättning att man vet vad det handlar om. Ditt svar var lite som "Jag får inte i ettan på min bil - Nej men då ska du kolla så att inte spolarvätskan är slut eller att det är kortis till radion". Hjälp uppskattas ju givetvis om det faktiskt är hjälp, men är det helt vilda gissningar utan någon som helst koppling så...
Nu tar vi det lilla lugna här jag tyckte jag svarade på grymmemannens fråga/svar genom att säga att jag inte använde usb eller nåt sånt bara parallellporten.
Tycker vi låter det stanna här iom att jag fått svar på min fråga samt att jag fått reda på en lösning som skall testas.
Tycker vi låter det stanna här iom att jag fått svar på min fråga samt att jag fått reda på en lösning som skall testas.