Micke heter jag, har tidigare byggt en del analogsyntar och annat.
Nu, håller jag på med ett annat galet projekt.
Jag håller på och ska bygga en fullskalig version av R2-D2, och då jag inte har något garage att tillgå med vettiga verktyg, skulle jag behöva ha lite hjälp att fräsa ut flera av komponenterna ut den 3mm styrenplast jag har köpt för ändamålet!
All fräsning, eller utskärning, som det handlar om, är rent 2-dimensionell!
Finns det någon här som kan tänka sig att göra sådant för att det är en kul grej?
NATURLIGTVIS så vill jag betala för mig, dock, då det är en hobbygrej, finns inte möjligheten att betala dom pengar ordentliga företag vill ha, dessvärre.
Jag håller på med mina ritningar (görs i illustrator) för att samla dom komplicerade bitarna på så få ritningar som möjligt.
Styrenplasten är i skivor om 710x510 mm, till största del, 4 skivor behöver kunna skära upp till antingen 710x1020mm, fast det är mycket tomrum, och jag kan klämma ned dom till 510x800 mm.
Totalt sett handlar det om drygt 60 skivor som ska skäras ut. Hur mycket av det som jag väljer att fräsa eller inte, beror på kostnaden. Raka saker är lätt i styrenplast, så dom kanske jag gör själv, av budgetskäl!
Det är material i 1, 2 och 3 mm, och jag tror inte att det behöver fräsas helt igenom på någon av materialet. Med Styrenplasten kan man med fördel bryta loss om det är genomskuret tillräckligt.
Jag befinner mig i Stockholm, men har inga problem att köra iväg med plasten som så behövs, och hjälper gärna till på alla sätt jag kan, då jag tycker sådant är intressant, även om det i praktiken bara blir att hälla upp kaffe

mvh,
Micke Askernäs
micke@askernas.com
http://www.askernas.com