Ett modifierat personligt brev;
Hej
Har sedan barnsben har jag alltid drömt om att få jobba med min kreativitet och mitt stora tekniska intresse. Att få jobba med något jag verkligen brinner för är verkligen något jag vill. Jag har länge trott att den dagen kommer få vänta tills gymnasiet är avklarat. Men så kom jag på, jag har ganska mycket olåst tid på vardagar och helger, och då kan jag vara till hjälps. Jag söker extrajobb hos er kvällar, helger och lov. Min erfarenhet av allehanda maskiner som ni fogar över, CNC fräsar, svarvar etc är begränsad med jag har väldigt lätt att lära mig dessutom räds jag inte för att fråga.
Mitt namn är i alla fall Emil, 16 år gammal och bosatt i centrala Huddinge. Fritiden spenderas ofta i rörelse. När skolan har slutat för dagen försöker jag att röra mig på något sätt. Klättring, segling, cykling, kajakpaddling, längd- och slalomskidåkning är en stor del av mitt aktiva liv. Jag håller även på med lite olika elektronikprojekt hemma, senatste var ett par elektriska värmesulor till skidpjäxorna. I skolan håller vi på att lära oss olika CAD program, som jag under fritiden försöker fördjupa mig i. Behärskar AutoCAD. Men jag är även sedan 10 år aktiv scout i Huddinge scoutkår, där jag även sitter i styrelsen. Ett annorlunda och roligt uppdrag.
Min arbetslivserfarenhet är inte så stor än, men mina vilja att lära är stor och det är minst lika viktigt enligt mig. Har arbetat med uthyrning/reperationer/guidning av kajaker under ett sommarlov. Men där lärde jag mig i alla fall hur viktigt kundkontakten är samt vikten av att vara uppfinningsrik och tänka ”out of the box”. Jobbade väldigt allsidigt med flertalet arbetsuppgifter. Reparera kajaker med glasfiber, laga trasiga båtmotorer, hjälpa kunder med deras kajaker, föra journal över uthyrningar, stå i kassan i butiken är bara en bråkdel av vad jag fick göra. Och det har givit mig erfarenhet inom servicebranschen. Jobbet passade även mig bra då jag fick träna på problemlösning. Då verksamheten måste paddla vidare måste allt fungera, och då tvingas vara kreativ. Något jag anser mig vara bra på.
Att jobba med händerna är något jag verkligen gillar. Jag tror även att min mångsidighet och flexibilitet skulle kunna komma till användning. Ge mig en dator med problem, eller en trasig snöskoter, eller ett par skidor med trasiga bindningar. Så fixar jag det. Fick beröm för min kreativitet under mitt förra jobb och hoppas kunna imponera er med det också!
Ser fram emot ett möte då jag kan berätta mer om vem jag själv är.
Mvh
Emil Persson
CV:n, arbetsintyg, betyg, arbetsprover, referenser mm fås via PM
S: Extrajobb för händig och teknikintresserad ungdom - Sthlm
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Re: S: Extrajobb för händig och teknikintresserad ungdom - S
Bra inlägg.
Om jag bodde på rätt ställe och fortfarande var i behov av arbetskraft, skulle jag kontaktat Dig.
Lycka till med arbetslivserfarenhet säger Lasp
Om jag bodde på rätt ställe och fortfarande var i behov av arbetskraft, skulle jag kontaktat Dig.
Lycka till med arbetslivserfarenhet säger Lasp