Jag har nyss köpt en byggsats på en röstförvrängare från Kjell & Co och jag hade tänkt koppla in den mellan telefonluren och telefonen.
Men måste jag koppla nå kondingar eller resistorer imellan, Jag vet inte riktigt hur spänningen ser ut mellan telefonen och telefonluren. Någon som har några tips?
Röstförvrängare
- lord_dubbdäck
- Kontakt:
Nyare telefoner använder kanske kondensator-mikrofon som inte skulle funka med magnetism.
Du kan ju undersöka signalerna från en telefonlur med oscilloscop för att lista ut hur signalerna fungerar. Eller någon som vet hur det fungerar? Jag vet ringsignalen ligger på 100+ volt, fast när luren är på har telefonen en högre impedans.
Analoga telefoner använder ju fortfarande bara 2 trådar, så en ide är ju att seriekoppla telefontråden med en liten signaltrafo. Då kan du hämta/skicka signaler på sekundärsidan.
Du kan ju undersöka signalerna från en telefonlur med oscilloscop för att lista ut hur signalerna fungerar. Eller någon som vet hur det fungerar? Jag vet ringsignalen ligger på 100+ volt, fast när luren är på har telefonen en högre impedans.
Analoga telefoner använder ju fortfarande bara 2 trådar, så en ide är ju att seriekoppla telefontråden med en liten signaltrafo. Då kan du hämta/skicka signaler på sekundärsidan.