köpa metal

emilrowland

köpa metal

Inlägg av emilrowland »

Hej jag undrar om någon vet någon bra metal återförsäljare för privatpersoner där de har mettal block på 80x80mm som ska vara 200mm eller längre. Så jag undrar om någon känner till en sån återförsäljare?
labmaster

Re: köpa metal

Inlägg av labmaster »

Undrar vad du menar med metal eller mettal är det något nytt slags material?

Om det är metall du menar så måste du berätta vad för slags metall du söker. Det vill säga om det är aluminium, stål, koppar eller mässing. Alla dessa hör nämligen till materialtypen metall. Om det är stål så måste du även berätta om du avser stål som rostar eller stål som inte rostar.
emilrowland

Inlägg av emilrowland »

ok, det behöver vara i stål.
labmaster

Inlägg av labmaster »

Om det är stål som rostar så kan du förmodligen besöka vilken mekanisk verkstad som helst i närheten där du bor. Inte sällan får man betala en slant till kaffekassan. I och för sig kanske inte alla verkstäder har fyrkantstång som är 80 x 80 mm hemma på lager. Har du tillgån g till fräs så kan du istället fråga ifall du får köpa en 120 mm rundstång med samma längd eller något längre så du kan fräsa ändarna också.

Fördelen med att köpa materialet vid en verkstad i närheten är att frakten blir avsevärt billigare ty en fyrkanstång på 80 mm som är 200 mm lång väger en del.
Användarvisningsbild
säter

Inlägg av säter »

Jag vill minnas att Hedesunda Saminköp både säljer och skickar till privatpersoner.
Men räkna med att kapning och frakt blir dyrt.

Annars är nog det bästa, som Labmaster säger, att uppsöka en välsorterad mekanisk verkstad.
Alternativt leta upp en firma som kan gasskära 80mm plåt.
emilrowland

Inlägg av emilrowland »

Ok, tack för svaren.
Skriv svar