Outercom

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
SAMMEx

Outercom

Inlägg av SAMMEx »

Jag funderar på att bygga en sorts kom-radio. Lite Amerikansk-secret-agent stil me hörlur i örat och mic på slipsen. Funkar radio bäst då? Kan man använda Bluetooth till saken, vore kul att jobba lite me det.

några tips. står lite stilla i skallen just nu
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Ska det vara trådlöst är du i princip tvungen att köra radio. En IR diod på huvudet kan ju vara en lite cool alternativ lösning, men det är radio som gäller...

Vad skulle du ha bluetooth till? Som kommunikation mellan miken och hörluren eller mellan secret agent ett och två?

Annars ser väll de flesta av dagens handsfrees ut som du beskriver? Kanske behövs sladden mellan hörlur och mic förlängas?
SAMMEx

Inlägg av SAMMEx »

Jag tänkte att man kanske kunde använda BT mellan agent1 och 2 istället för radio. Nu när jag har kollat runt lite på nätet så har jag bestämt mig för radio. I billiga walki-talkies för barn och så är det ett högt brus hela tiden någon inte pratar, kan jag åtgärda detta eller blir det till att köpa lite dyrare saker.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Köp inte 27mhz-prylarna, du kommer att ångra det eftersom man upplever störningar från tex italienarna hela tiden...

BT har ingen räckvidd att snacka om den heller så hoppa över den lösningen...

köp ett par cobra eller liknande PMR-radios på 466mhz, det fungerar oftast bättre och man slipper mycket av bruset.
Senast redigerad av Meduza 25 september 2005, 00:13:15, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

men BT är radio....

Men annars håller jag med Meduza, BT har rätt kass räckvidd!
Skriv svar