Sitter i CamBam och skulle göra ett program, men fastnade fort den här gången.
Jag vill fräsa ur cirkeln, men behålla de två "tabbarna".
Först bara markerade jag alla linjer jag ville skära efter, men det insåg jag fort att så kan jag inte göra då ifall jag valde "inside" gick den i innerradien av tabbarna, och då blir det inte bra, och valde jag outside går den i ytterradien av hålet.
Provade sedan att använda "join" för att göra det hela till en form, det fungerade en bit. Då kunde jag i alla fall fräsa hålet. Men sen vill jag fräsa ner tabbarna en bit också, de ska inte vara hela vägen upp. Där tog det stopp igen.
Enda sättet jag kan komma på är att dela de fyra radierna igen, och då kunna göra en "pocket" i tabbarna, men det känns lite fel för då lär det skita sig om jag vill göra någon ändring i den första verktygsbanan.
Och att ha allt delat och sedan göra radierna i två olika verktygsbanor går inte heller då den kommer att vilja följa båda linjerna ända ut i hörnorna då, vilket skulle resultera i att den tar för mycket (Jag hade tänkt ta längst in i hörnorna för hand med fil efteråt).
Några idéer?
Lite hjälp med CamBam
- Klas-Kenny
Lite hjälp med CamBam
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Lite hjälp med CamBam
Oj, det var väl motsvarande problem som jag var med och löste i en tråd om CamBam tidigare, tror jag i alla fall. Sök på CamBam i forumet så ska du kanske kunna få svar.
-