GSM start av Webasto bensinvärmare
-
Re: GSM start av Webasto bensinvärmare
Så här gjorde jag: http://www.disco3.co.uk/forum/topic16361.html
Har fungera perfekt för mig än så länge iaf.
Har fungera perfekt för mig än så länge iaf.
Hej på er, jag fortsätter på denna tråden för mitt första inlägg på detta forum.
Jag håller nämligen på med jyst detta och har kommit såpass långt att jag har 3 olika nokias nu med vibratorer utbytta mot kablar
Min fråga gäller hur jag ska fixa strömmen till dessa så att jag slipper använda batterierna i mobilerna, vibrationsfunktionen lägger ju nämligen av när laddare är aktiv!!
Dom ska sitta i skogsmaskiner så jag jobbar med 24 volt, det finns även 12 volt om det är enklare. telefonerna har alla 3,7 volts batterier så jag antar att 5 volt konstantström funkar bra?
Vad behöver jag för grejjer för att ersätta batterierna enklast?
Jag är begränsad i mina kundskaper innom elektronik överlag bör kanske tilläggas
såpass mycket kan jag att jag håller igång våra skogsmaskiner och kan koppla elen i ett hus, men det är typ allt. ingen utbildning innom el så föklara som ni skulle åt ett barn 
Tack på förhand //Daniel
Jag håller nämligen på med jyst detta och har kommit såpass långt att jag har 3 olika nokias nu med vibratorer utbytta mot kablar

Min fråga gäller hur jag ska fixa strömmen till dessa så att jag slipper använda batterierna i mobilerna, vibrationsfunktionen lägger ju nämligen av när laddare är aktiv!!
Dom ska sitta i skogsmaskiner så jag jobbar med 24 volt, det finns även 12 volt om det är enklare. telefonerna har alla 3,7 volts batterier så jag antar att 5 volt konstantström funkar bra?
Vad behöver jag för grejjer för att ersätta batterierna enklast?
Jag är begränsad i mina kundskaper innom elektronik överlag bör kanske tilläggas

Tack på förhand //Daniel
Det är knappast problem att 7805'an inte lämnar ström nog, problemet är att det inte finns en solid avkoppling på utgångssidan. En GSM-nalle drar ström i skarpa pulser och det ska till en liten bank med låg-ESR kondensatorer som "håller emot".