GSM start av Webasto bensinvärmare

Berätta om dina pågående projekt.
nhl21

Re: GSM start av Webasto bensinvärmare

Inlägg av nhl21 »

Hur kopplade du in dig på klockan till värmaren?
Båtdoktorn

Inlägg av Båtdoktorn »

Så här gjorde jag: http://www.disco3.co.uk/forum/topic16361.html

Har fungera perfekt för mig än så länge iaf.
knegarn

Inlägg av knegarn »

Hej på er, jag fortsätter på denna tråden för mitt första inlägg på detta forum.
Jag håller nämligen på med jyst detta och har kommit såpass långt att jag har 3 olika nokias nu med vibratorer utbytta mot kablar :)
Min fråga gäller hur jag ska fixa strömmen till dessa så att jag slipper använda batterierna i mobilerna, vibrationsfunktionen lägger ju nämligen av när laddare är aktiv!!
Dom ska sitta i skogsmaskiner så jag jobbar med 24 volt, det finns även 12 volt om det är enklare. telefonerna har alla 3,7 volts batterier så jag antar att 5 volt konstantström funkar bra?
Vad behöver jag för grejjer för att ersätta batterierna enklast?
Jag är begränsad i mina kundskaper innom elektronik överlag bör kanske tilläggas :D såpass mycket kan jag att jag håller igång våra skogsmaskiner och kan koppla elen i ett hus, men det är typ allt. ingen utbildning innom el så föklara som ni skulle åt ett barn :)

Tack på förhand //Daniel
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Det är knappast problem att 7805'an inte lämnar ström nog, problemet är att det inte finns en solid avkoppling på utgångssidan. En GSM-nalle drar ström i skarpa pulser och det ska till en liten bank med låg-ESR kondensatorer som "håller emot".
Skriv svar