Jag tror jag har 850x1500 nått. Vore kanske intressant för mig att mäta upp vad jag har.

Men innan jag har längre skruv på X så använder jag mindre iaf än det. Kanske skulle passa med 2 x 375x1200. 10k + frakt är lite saftigt, speciellt om det inte täcker hela bordet bra sedan. Det går ju att lägga 10k om det blir riktigt bra. Men det kanske inte går att få tag på något bra som är billigare heller. Tackar för tipset, det skall mogna i magen ett tag så får vi se om det blir köp.
Jag har en fundering på att lägga på en skriva alu med en jäkla massa gängade skruvhål i. Så kan man spänna lite vart som helst och vill jag ha T-spår på någon mindre del av bordet så kanske jag kan skaffa ett mindre bord i stål och skruva fast det i alu-skivan. Kanske... Undra vad en aluplåt, 1500x850x10 eller x20 kostar. Får googla lite.
Edit: Det är ju väldigt precis ett sånt där bord jag vill ha. Men jag såg att de tar ungefär dubbelt så mycket för verktygslängdtestningsknappen som där jag köpte den. Så det kanske finns billigare bord någon annan stans också.
Edit2:
http://www.begroup.com/sv/BE-Group-sver ... Plat/Plat/ Där har de aluplåt, 3000:- för en 10x1020x2020. Det dubbla för 20x1020x2020. Undra om de kan kapa till den åt en också? 55 kilo bord ger lite mer massa åt maskinen. Även om det inte kan mätas med en "riktigt" maskin...