Fartbegränsa el r/c bil åt 5 åring
-
Re: Fartbegränsa el r/c bil åt 5 åring
Ok, motstånd i sändaren i serie med gasreglaget. En del dyrare sändare har möjligheten att ställa in träningsläge på sändaren som Jag förstår det och det är förmodligen samma sak i princip. Jag ska ta isär en snart så Jag har någon idé om hur det ska gå till.
Inte helt säkert att det fungerar med ett motstånd i serie med gaspotentiometern. Eftersom många har fram och back centrerar du i "mitten" på potten. Har du otur kan du stället få att du får halvgas som minsta värde och sedan upp till maxgas. Alltså precis motsatt vad du vill, så tveksamt om detta är en bra ide!
Man får lägga motstånd på varje sida om potentiometern, och det gör ju även backen långsammare.
Jag ska köpa en Silverlit 1:16 racer till min 5-åring tänkte jag och jag kör nog spänningsdelare på radion. Kul leksak, den har proportionell styrning och gas för 399:-!
-
Han har en sån silverlit pyttebil och den kör han bra med. Jag visste inte att det fanns större sånna. Jag ska kolla den.
Kan ni rekommendera en liten billig bil att leka med inne?
Danei, till vilken ålder?
Beroende på hur liten och hur pass den ska gå så finns allt från ritkigt roliga mini-z, små och går som bara fan. Finn beg på annat forum eller blocket. Men bör väl vara över 10-12 år för att hantera..
Beroende på hur liten och hur pass den ska gå så finns allt från ritkigt roliga mini-z, små och går som bara fan. Finn beg på annat forum eller blocket. Men bör väl vara över 10-12 år för att hantera..
-
Jag har fått hem den bil jag beställt åt sonen nu.
En http://www.hobbex.se/produkter/radiosty ... s-110.html
Fanns för runt 1200 på andra sidor.
Det visade sig att sändaren som följer med hade reglage för att ändra hur mycket gas reglaget ska ge och det gick att få ner den till lämplig hastiget för att hindra att han plöjer ner granar och annat. Problem löst
En http://www.hobbex.se/produkter/radiosty ... s-110.html
Fanns för runt 1200 på andra sidor.
Det visade sig att sändaren som följer med hade reglage för att ändra hur mycket gas reglaget ska ge och det gick att få ner den till lämplig hastiget för att hindra att han plöjer ner granar och annat. Problem löst