Än en gång problem med Windows
- prototypen
Än en gång problem med Windows
Sonens PC med Windows har ett nytt felmedelande << väntar på cacheminne >>
Jaha vadå?, har det pajat?
Eller har minnet tagit fikarast?
Symtomet är att den laggar, YouTube t.ex. hackar sig fram.
Protte
Jaha vadå?, har det pajat?
Eller har minnet tagit fikarast?
Symtomet är att den laggar, YouTube t.ex. hackar sig fram.
Protte
Re: Än en gång problem med Windows
windows 7?
hur är det med megabitten in? www.bredbandskollen.se
laggande youtube kan ibland vara grafikdrivarna?
hur är aktivitetshanteraren? håller datorn på med ngt annat undertiden som drar processor/nätverkprestanda
grabbens pc tog 5 minuter att starta upp och youtube hackade som f-n...
för att han hade en skiva i cd driven...?!?!?!
kolla det å...
hur är det med megabitten in? www.bredbandskollen.se
laggande youtube kan ibland vara grafikdrivarna?
hur är aktivitetshanteraren? håller datorn på med ngt annat undertiden som drar processor/nätverkprestanda
grabbens pc tog 5 minuter att starta upp och youtube hackade som f-n...
för att han hade en skiva i cd driven...?!?!?!

kolla det å...
Det är nog nätverkscache snarare än CPU cache.
I övrigt bör allt folk med en CD skiva i driven straffas..
I övrigt bör allt folk med en CD skiva i driven straffas..

Vart får du det felmeddelandet?
Cache finns överalt på datorer. Allt ifrån cache i webbläsaren till cache i processorn.
Det är omöjligt att säga vad felet är utan att få mer information.
>I övrigt bör allt folk med en CD skiva i driven straffas..
Jag hade en cd i datorn i veckor. Jag störe mig på den jättemycket då det slöade ner POST (för att kolla om den gick att boota på) samt nautilus (som ville montera den) dessutom lät det förjävligt + att jag fick en ful ikon på skrivbordet och i panelen.
Till slut så vart jag så stör på den att jag tog ut den och la den i sitt fodral. Undra varför jag inte gjorde det direkt

Cache finns överalt på datorer. Allt ifrån cache i webbläsaren till cache i processorn.
Det är omöjligt att säga vad felet är utan att få mer information.
>I övrigt bör allt folk med en CD skiva i driven straffas..

Jag hade en cd i datorn i veckor. Jag störe mig på den jättemycket då det slöade ner POST (för att kolla om den gick att boota på) samt nautilus (som ville montera den) dessutom lät det förjävligt + att jag fick en ful ikon på skrivbordet och i panelen.
Till slut så vart jag så stör på den att jag tog ut den och la den i sitt fodral. Undra varför jag inte gjorde det direkt

> Sonens PC med Windows har ett nytt felmedelande
Vad betyder "felmeddelande" mer specifikt ?
Var kommer det ?
Det är inte Youtube spelarens cache för uppspelning ?
Notera att ju o-populärare klipp man tittar på, ju sämre
bandbredd ut från Youtube har det.
Vad betyder "felmeddelande" mer specifikt ?
Var kommer det ?
Det är inte Youtube spelarens cache för uppspelning ?
Notera att ju o-populärare klipp man tittar på, ju sämre
bandbredd ut från Youtube har det.
- prototypen
Det kan vara spelarens (har YouTube egen "spelare" eller är det någon av de vanliga?) cache som inte vill svara.
Det enda jag hann konstatera på tisdag kväll var ett det stod längst ner i någon ruta att det väntades på cache-minnet.
Nu bor han inte hemma så får kolla mer på fredag när han kommer hem.
Megabitten in är inget problem, på ena stället är det 10 Mbit fiber och på andra är det visst 100 Mbit fiber.
Var hittar man aktivitetshanteraren? Jag är ju så insnöad när jag bara kan hitta aktivitetskontroll på en Mac.
Det är Windows 7.
Varför hackar datorn för en CD i läsaren?
Protte
Det enda jag hann konstatera på tisdag kväll var ett det stod längst ner i någon ruta att det väntades på cache-minnet.
Nu bor han inte hemma så får kolla mer på fredag när han kommer hem.
Megabitten in är inget problem, på ena stället är det 10 Mbit fiber och på andra är det visst 100 Mbit fiber.
Var hittar man aktivitetshanteraren? Jag är ju så insnöad när jag bara kan hitta aktivitetskontroll på en Mac.
Det är Windows 7.
Varför hackar datorn för en CD i läsaren?
Protte
Youtube har en egen spelare om du använder flash. Kör du däremot HTML video använder du den inbyggda i webbläsaren.
Mest troligt är att han kör flash.
Mest troligt är att han kör flash.
"stod längst ner i någon ruta att det väntades på cache-minnet."
Väldigt dålig information. Var är längst ner? I videospelaren? I webbläsaren? Windows Taskbar?
För att få upp aktivitetshanteraren (som den heter) kan du klicka ctrl + alt + delete samtidigt, eller så högerklickar du på taskbaren och klickar sedan "Starta aktivitetshanteraren". Under fliken processer kan du kika efter processer som suger mycket CPU-tid.
Om det är webbläsaren som säger att den väntar på cache kan du pröva att rensa cachen.
Väldigt dålig information. Var är längst ner? I videospelaren? I webbläsaren? Windows Taskbar?
För att få upp aktivitetshanteraren (som den heter) kan du klicka ctrl + alt + delete samtidigt, eller så högerklickar du på taskbaren och klickar sedan "Starta aktivitetshanteraren". Under fliken processer kan du kika efter processer som suger mycket CPU-tid.
Om det är webbläsaren som säger att den väntar på cache kan du pröva att rensa cachen.
- prototypen
Jo jag vet att det är dålig information, men jag har inte tillgång till åbäket just nu och det jag sett är en liten stund sedan jag åkt 57 mil på raken från Hedemora så jag var väl inte den mest sugne på att stångas med en PC.
Längst ner var nog i YouTube fönstret.
I morgon så kommer åbäket tillbaka.
Protte
Längst ner var nog i YouTube fönstret.
I morgon så kommer åbäket tillbaka.
Protte