swesysmgr skrev:... skickade billigt inom Sverige med brevfrakt, 3,6EUR.
... ingår en accelerometer, en oledpixeldisplay, RS485 och en del andra aktiva komponenter som kostar. Sure-kortet ser ut att vara helt passivt med enbart en massa kontaktdon?
OK, det var inte så farligt. Baseras det på vikt eller pris på det man köper?
Själv är jag mest intresserad av magjack och USB och jag känner inte något större behov av att betala för en massa extra jag inte behöver.
Ja, Sure-kortet är mest kort och kontakter. Det skulle passa mig bra, går att använda med flera olika processorkort för att labba med dem.
RRacer: Ser ut som en trevlig leksak. Själv beställde jag nyligen
detta ARM-kort med 3.2" pekskärm för lite drygt $30, fri frakt. Jag hittar motsvarande pekskärm lite drygt $10 billigare, så varför inte köpa ett kort med STM32 på samma gång (STM32F103RBT6), tänkte jag. I värsta fall får väl ARM:en agera grafikprocessor, borde inte vara särskilt svårt att hacka ihop stöd för något av alla de protokoll som
lcd4linux redan har stöd för, ungefär som
GLCD2USB. Extern USB-ansluten färgskärm för 215 kr känns prisvärt i sig, tycker jag, och det kunde passa väldigt bra till min "huvudlösa" Alix-server.
Annat från samma säljare som för mig kändes prisvärt var
20 st 3A DC-DC stepdown-moduler för 50 kr, och
5 st 1A DC-DC stepup-kort som klarar ned till 0.9V för knappt 80 kr. De senare borde kunna bli bra till batteridrivna projekt.