Hej på er.
Har nån någe tips på en dvd spelare där man kan sytra farten på fillmen ? Vi i Nässjö Järnvägsmuseum bygger en lok simulator där man ska kunna gå från stillastående till fullgas . Helst någon där mann kopplar in någe i Printerporten och styr farten på fillmen. Resultatet ska stå på
Nässjö Järnvägsmuseum .
Mvh
Mikael Pettersson
Nässjö Järnvägsmuseum
e-post : mikaelgpettersson(AltGr2)gmail.com
DVD spelare? (styra uppspelningshastighet)
-
DVD spelare? (styra uppspelningshastighet)
Senast redigerad av blueint 1 november 2011, 18:18:33, redigerad totalt 2 gånger.
Anledning: var: DVD spelare ?
Anledning: var: DVD spelare ?
- Klas-Kenny
Re: DVD spelare ?
Måste bara fråga, om det ändå ska till en dator (Antar jag då du nämner printerport), varför inte låta datorn sköta uppspelningen också? 

-
Hej
Taken är att använda en dator med filmen i och syra filmen via printerporten .
mvh
Mikael Pettersson
Nässjö Järnvägsmuseum
Taken är att använda en dator med filmen i och syra filmen via printerporten .
mvh
Mikael Pettersson
Nässjö Järnvägsmuseum
Senast redigerad av Mikael Pettersson 1 november 2011, 18:09:16, redigerad totalt 1 gång.
- Klas-Kenny
Aha, då hänger jag med, missade att tråden låg i "Mjukvara", trodde du menade en "fysisk" DVD-spelare.. 
VLC har gott om tillägg, API'er mm. Kolla där, kanske finns något färdigt eller går att göra relativt lätt?

VLC har gott om tillägg, API'er mm. Kolla där, kanske finns något färdigt eller går att göra relativt lätt?
Mikael Pettersson efterfrågar nog just ett datorprogram då tråden är skapad i mjukvarakategorin.
Något program som löser uppgiften direkt känner jag inte till, dock brukar man kunna styra Mplayer både kors och tvärs.
http://www.mplayerhq.hu
Något program som löser uppgiften direkt känner jag inte till, dock brukar man kunna styra Mplayer både kors och tvärs.
http://www.mplayerhq.hu