När man ritar ett schema i EAGLE och väljer 'Edit, Add' så finns det inte några komponenter, helt tomt.
Versionen är: 5.6.0
Samma version fungerar som den ska i XP men när den är installerad i win7 så finns inte komponenterna med.
Har testat ominstallation av EAGLE utan resultat.
Bibliotek med komponenter finns så det verkar inte vara problemet.
Tips på hur man löser detta, någon?
Hittar inte komponenter i EAGLE
-
Re: Hittar inte komponenter i EAGLE
Det första att kolla är väl att sökvägen till biblioteken är rätt. I EAGLE Control Panel, välj Options->Directories och kontrollera. Det andra är väl att kolla om de helt enklet "glömts bort". Dvs, om du "utforskaren" i Control Panel öppnar Libraries så ska alla bibliotek som finns i tidigare angivna mapp dyka upp. Om det är en grå prick (istället för grön) så är biblioteket inte i bruk, högerklicka och välj Use.
Det är väl det jag kan komma på så här på rak arm. Jag har 5.7, 5.9 och 5.11 installerat här, på Win7 64-bit, utan problem.
Det är väl det jag kan komma på så här på rak arm. Jag har 5.7, 5.9 och 5.11 installerat här, på Win7 64-bit, utan problem.
-
Re: Hittar inte komponenter i EAGLE *LÖST*
Tack för hjälpen, problemet löst!
Jag öppnade 'Libraries' i kontrollpanelen och där var alla gråa så där valde jag 'Use all', då blev alla gröna och sedan fanns alla komponenter.
Jag öppnade 'Libraries' i kontrollpanelen och där var alla gråa så där valde jag 'Use all', då blev alla gröna och sedan fanns alla komponenter.