subframe:
Ursäkta om jag kanske är Captain Obvious nu, men jag ser på en bild att du verkar ha testsladdarna från en multimeter inkopplade. Tänk på att det inte är säkert att testsladdar är så grova som man kan tro, det kan vara mycket mer plast och mindre koppar än på en lika grov vanlig kabel, så det är inte säkert att de tål tillräckligt många ampere.
(praktiska studier visar t.ex. att en krokodil-krokodil-kabel ur ett såntdär "10 krokodil-testladdar"-kit från t.ex. biltema har så klen ledare att ifall man ansluter en skuren bilfönsterhiss till 12V via en sån så brinner kabeln av utan att den ens ser trasig ut...

)
Jag har förresten lekt lite med tanken på nån slags hobbyvindkraftverk, fast i praktiken kommer det nog aldrig bli nåt gjort. I tankarna har jag tänkt att använda nån slags motor/generator som kan ge växelspänning och via trafo eller liknande mata ena halvan av elpatronen till stugans värme. Det är en trefasmojäng som består av två halvor om vardera 4,5kW. Om man lyckas crimpa på anslutningar där det idag bara finns ihopkopplingar av värmestavarna så skulle man kunna paralellkoppla tre stavar som då skulle vara på 4,5kW vid 220V, d.v.s. 10,76 ohm. Vid 24V blir det dock bara 54W värme, d.v.s. i princip inte värt besväret. Man skulle kunna bygga nån slags elektronisk spänningsomvandlare men det blir nog robustare om man kan ta ut trefas före likriktning från en trefasgenerator (typ bil/lastbilgenerator) och köra vanliga transformatorer. Då lär man dock behöva nån elektronik som ser till att "laddregulatorn" i generatorn inte driver mer än försumbar ström i statorn förrän varvtalet motsvarar en frekvens som transformatorerna orkar med, eller möjligen att elektroniken har koll på spänning för mättnad vid olika frekvens, lite låg spänning kan man antagligen köra vid lägre än märkfrekvens på en trafo.