Gjorde en kvick sökning och hittade inget på detta ämne, kanske har det avhandlats här förut?
Kort summering: Kreditkortsstor 700 MHz ARMv6 dator med 256 MB SDRAM, OpenGL ES 2.0, 2*USB 2, Ethernet, HDMI & kompositvideo, audio ut och SD-slot. Uppskattat slutpris ~$35.
Kör givetvis Linux (men tyvärr inte rakt igenom open source, gpu-drivrutinen bla är stängd). Alphaversion i omlopp, släpps officiellt nån gång i slutet av året (november).
Jag kan tänka mig ett gäng olika användningsområden den skulle passa perfekt till:
CNC-kontroller, övervakning/dataloggning, robotstyrning, mini-midisynt, gitarreffekt/förstärkarsimulering (har startat en tråd om det i deras forum), mm...
Skulle vara intressant att höra vad ni tycker om konceptet och gärna idéer på andra användningsområden.
Extra bra att den är så billig att man inte behöver gråta blod om man skulle steka den av misstag vid labbande

Jag vet i alla fall vad jag önskar mig i julklapp!

PS jag har inget med projektet att göra egentligen, tänkte bara att det här forumet definitvt är rätt plats för en dylik tingest att komma till nytta.
/Andreas