Daniels stora fräs //Några nya jobbilder
Re: Daniels stora fräs //ny pelare?
Vilket monster! Det ska bli kul att se det färdiga resultatet!
tecno: vad är de för speciellt med den sanden?
den slog sig säkert lite, men jag hoppas att de kommer att fungera efter att den har blivit bearbetad.
den slog sig säkert lite, men jag hoppas att de kommer att fungera efter att den har blivit bearbetad.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Tungt! Denna typen av sand används inom bänkskytte bl.a dvs att få våra sandsäckar så tunga som möjligt och packade på ett bra sätt.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Vill du ha vikt så är ju blyhagel en variant, eller varför inte balanseringsvikter och sand blandat
borde inte murbruk eller stendamm fungera ganska bra? De måst väl packa sig bättre än vanlig sand iaf.
Den där zirkon sanden lär ju inte bli någon billig historia när det är ca 40 liter vi pratar om?
Den där zirkon sanden lär ju inte bli någon billig historia när det är ca 40 liter vi pratar om?
- Mizzarrogh
Blästersand väger bly (nåja, nästan...) men det tror jag egentligen kan vara en fördel.
- Klas-Kenny
Hehe, brutal liten sak
Ser dock inte ut att kunna bli i närheten av så stor som du skrev i första inlägget, men det kanske är en synvilla

Ser dock inte ut att kunna bli i närheten av så stor som du skrev i första inlägget, men det kanske är en synvilla

De måste vara en synvilla, för de mesta är större på den nu 

Nytt spindelhus:

Och som vanligt blir ju bilderna väldigt skarpa och har fokus på de man försökte ta kort på
mobilkamera
Jag har också gjort av med en massa penga
2.2kw vfd
stegmotordrivare
en stegmotor
delar till psu'n
Väntar fortfarande på att få tillbaka pelaren från fräsningen och då kan jag börja montera skenorna och justera pelaren.

Och som vanligt blir ju bilderna väldigt skarpa och har fokus på de man försökte ta kort på

Jag har också gjort av med en massa penga

2.2kw vfd
stegmotordrivare
en stegmotor
delar till psu'n
Väntar fortfarande på att få tillbaka pelaren från fräsningen och då kan jag börja montera skenorna och justera pelaren.
Re: Daniels stora fräs //väntar på delar
Inte mycket till uppdatering, har mest justerat min lilla fräs för att kunna göra några delar till den här.
Bytte bla. spindellager:

Borrar fästhål i spindeln:

Klart:

Ska vara här när de är klart:

Bytte bla. spindellager:

Borrar fästhål i spindeln:

Klart:

Ska vara här när de är klart: