Har hittat fel på två operationsförstärkare som jag nu bytt och därmed fått bort den "konstanta" kortslutning som fanns tidigare. Tyvärr vill den inte riktigt ändå utan bränner två säkringar som är kortmonterade.
Provade nu precis att ta bort så mkt som möjligt förutom korten med likriktning och glättning och då går till min stora förvåning en av säkringarna (F303) i delschemat nedan (exempelvis är regulatorerna därmed bortkopplade).

Säkringarna jag fått tag på skall vara av Slo-Blo typ men jag börjar undra, tyvärr köpte jag specialsäkringar på 300mA eftersom det stod det på kortet (innan jag fick tag på schemat). Kondensatorerna kräver nog en del vid uppstarten så kanske är det fel typ.
300mA Littelfuse 0875.300
Normala glasrörsäkringar på 315mA av långsam typ klarar ju högre belastning än dessa...
Någon som har en rimlig förklaring till att endast en av säkringarna går? Jag borde ju lyckas starta den vid olika tillfällen i AC perioden så att båda säkringarna är med och laddar även den stora kondningen (jag har startat om några gånger...).
Tacksam för lite tankar...