T: Fräsning i 1mm stålplåt, prototyp och mindre serie.

Användarvisningsbild
SkunkFunk

T: Fräsning i 1mm stålplåt, prototyp och mindre serie.

Inlägg av SkunkFunk »

Hej!

Jag söker någon som kan behandla en bakpanel till en 19"-låda i stål 1mm. Det handlar om hål för 6 stycken olika audiokontakter, ström och en rj45. Det skulle först röra sig om en plåt, men sedan uppemot 40 stycken likadana. Plåten är 445*40,5 mm och har bockningar i u-profil som gå "in i chassiet". Har f-skatt.

PM vid intresse, så skickar jag mer info :) Tar också gärna emot tips på andra firmor.
labmaster

Re: T: Fräsning i 1mm stålplåt, prototyp och mindre serie.

Inlägg av labmaster »

Jag tror att laser- eller vattenskärning passar bäst till detta ändamål istället för fräsning.
Användarvisningsbild
Spruft

Inlägg av Spruft »

Ja laser helt klart! Lägg ut en annons på industritorget. Jag gjorde det för 5mm svartplåt och fick svar från både laser o vattenfirmor. Fick känsla av att laser är bättre och billigare vid mindre tjocklekar <3mm (med tanke på offerterna jag fick) men kan ju vara slump. Inte så insatt.
Användarvisningsbild
Walle
Moderator

Inlägg av Walle »

Vet att chefen har gjort exakt sådana jobb tidigare, kan kolla om han är intresserad imorgon.
Användarvisningsbild
SkunkFunk

Inlägg av SkunkFunk »

Okej, tack för svaren! Jag har dock bestämt mig för att testa i aluminium först från schaeffer eftersom det är så billigt även för små upplagor och om det funkar tillräckligt bra. Dessutom har det kommit lite komplikationer så jag kanske ändå måste byta lösning. Men det är ett senare problem. Industritorget ska jag definitivt lägga på minnet, inte bara för detta projekt utan också i framtiden :)
Skriv svar