MC-Card kontakt till Pringles Yagi Antenn

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
klopaz

MC-Card kontakt till Pringles Yagi Antenn

Inlägg av klopaz »

Tänkte ta och slänga ihopp en Pringles Yagi Antenna men jag har lite problem att hitta kablage/kontakter till rätt pris.
Har ett Lucent kort så jag skulle behöva en MC-Card till N Hona för ett överkomligt pris. Har bara sett detta i 500 kr-klassen, vilket är lite mycket för detta projekt.
Jag skulle kunna nöja mig med en MC-Card kontakt och fixa resten av kabeln själv också, men jag misstänker att det är omöjligt att hitta sånna kontakter här i Sverige.

Någon som har något bra tips eller vet vart man kan få tag på detta billigt? Kanske man kan ta och bygga en egen kontakt på nått smart sätt?
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Du kan ju alltid köpa 1st N och 1st MCX-kontakt och löda en kabelstump emellan...
klopaz

Inlägg av klopaz »

Jo men jag tror inte att rätt kontakter går att få tag på lösa så lätt tyvärr.
Enligt flera källor som tex denna så använder sig Lucent av en egen typ av kontakt, alltså inte en vanlig MCX eller MMCX kontakt.

I värsta fall får jag väll ta och öppna upp kortet och se om jag kan löda fast sladden direkt på kontakten.
Skriv svar