Digital Hörlursförstärkare
Re: Digital Hörlursförstärkare
Jo, sidostyckena är massiv 80x15mm plattstång med utfrästa "kylflänsar" på sidorna.
-
Hur har du gjort infärgningen i texten?
Försökte idag med sprayfärg och sandpapper.
Men man behöver nog någon lättflytande färg.
Försökte idag med sprayfärg och sandpapper.
Men man behöver nog någon lättflytande färg.
Först graverat med 0.2mm djup i CNC'n. Sedan fyllde jag all text med sprayfärg (sprayade i överflöd), varpå frontpanelen våtslipades.
Vad använde du för fräs? Ballnose? Hade problem att hitta en vettig när jag gjorde en frontpanel i alu. 

http://swechtrading.se/zencart/index.ph ... cts_id=902
Textbredden är ca 0.2mm så jag använde detta stål och körde flera pass inuti texten.
Textbredden är ca 0.2mm så jag använde detta stål och körde flera pass inuti texten.
Jaha, intressant! Det var en sån jag använde till slut också, men jag var tvungen att köra på mycket låg feedrate för att få det att bli till nåt
Minns du vad du hade för spindel rpm och feedrate? 

Spindelhastigheten kördes nog på nära max (kress 1050fme, runt 20k rpm?) feedraten låg väl på 50-100. Det viktiga är nog att kyla/smörja med T-röd för att undvika värmebildning.
- 13th.Marine
- EF Sponsor
Vad är det för fönster? (tillverkat,färdigt, färg/toning, material med mera)
Hur har du löst monteringen av fönstret?
Nyfiken...
Nyfiken...
Fönstret är av vanligt 2mm akrylglas som är tonat med en mörk biltoningsfilm. I aluminiumet är har jag fräst ur en försänkning på 2mm och målat försänkningen svart. Fönstret hålls på plast av vanligt 2komponentslim.BER skrev:Vad är det för fönster? (tillverkat,färdigt, färg/toning, material med mera)
Nyfiken...
Mycket fint, grattis till ett utmärkt resultat 
Måste dock fråga varför du inte skyddsjordat chassit. Känns en aning riskabelt.

Måste dock fråga varför du inte skyddsjordat chassit. Känns en aning riskabelt.
90kar08:
Tack!
BxHxD
21x8x15cm
Malm:
Jag köpte C8 kontaktdonet före jag hade planer på att bygga chassiet av aluminium. Får se om jag orkar fräsa ett större hål för jordat uttag.
Tack!
BxHxD
21x8x15cm
Malm:
Jag köpte C8 kontaktdonet före jag hade planer på att bygga chassiet av aluminium. Får se om jag orkar fräsa ett större hål för jordat uttag.