Hmm, jag var helt insnöad på att allt skulle vara i skylten, men man blir ju tvungen att borra sig in i huset i vilket fall som helst för att få tag på ström, så då kan man ju lika gärna ha all elektronik inne tillsammans med trafon.
Det är ju ingen ful lösning. Det är ju rejäl lösning men kanske inte smidig.
man kommer ju fortfarande behöva en kabel till "skylten" Och oftast är det ju mycket enklare och snyggare att dra en svagströmskabel än en för strakström.
sen vill man ju oxå kuna styra belysningen lite. Ett tips är ju att bygga in ett LDR motstånd eller en fototransistor i skylten oxå
Japp.
Jag antar att du inte har dragit in kablarna än, "därför dom ligger så"?.
Du får visa oss hur mycket det lyser upp i dagsljus & sen vill jag ha en närbild på hur plexit är mattat!.
Illa det där med nollan när allt var färdigt. classe säljer ju elkabel gärg "faluröd", kanske skulle passa till detta. Du kan ju sätta bi color LEDs i siffrorna och en skylt visd grinden "om siffrorna lyser rött är jag inte hemma"
Nollan (och ettan som också ramlade ner) är nu på plats igen, denna gång med skruv. Bild kommer strax. Ang. olika färg så har det nämnts tidigare i tråden ....