Vart köper ni metall?

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
Uttis

Re: Vart köper ni metall?

Inlägg av Uttis »

Jag brukar handla av dessa

Areco Steel AB 040-93 40 20
Vinkelgatan 13 040-18 41 71
211 24 Malmö
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Nu har jag provat X-IL skrot i kolbäck, trevligt ställe! Absolut inga problem att rota i aluhögarna (ta på skrotkläderna...) efter lämpliga bitar, när jag var där var det mest knöglig tunnplåt (många trafikmärken...) och olika special aluprofiler i korta längder.
Men det fanns lite guldkorn, hitta 3m 50x50 fyrkantstång och 60cm 150mm rundstång. De tar 25kr/kilot ink moms.

Nu söker jag en liknande i norra stockholm / Uppsala...
Användarvisningsbild
DW
Kontakt:

Inlägg av DW »

25:-/kg grundlurad eller fel på priset. Det kostar ju inte nytt stål oknöcklat :tumner: -ni kanske bara snackar alu?
-då, stiger priset något ja....
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

DW: Hur menar du? Skulle jag köpt samma fyrkantsstång från tibnor verkar listpriset ligga runt 68 kr/kilot ink moms. (som bonus hade jag då vetat vilken kvalitet det varit på den...)
Vad oknöcklat stål kostar är helt ointressant då jag inte kan köra stål i fräsen utan måste hålla mig till aluminium..

edit: DW editerade visst sitt inlägg undertiden jag skrev mitt och insåg att det var alu och inte stål jag köpt... Deras stålpris är från 12.5 till 9 kr kilot beroende av mängd...
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

AndLi, är det inte 22,50 till och med? De kan ju ha höjt igen iofs. Kanske jag som har hjärnsläpp, kan mycket väl vara 25kr/kg jag betalat senaste gångerna jag med. Man kan få leta lite efter guldkornen (alubitarna då...) men det tycker jag är OK. Dessutom är det ju bara 60kr i minimiköp (fast jag har sluppit det många ggr, beror på vem man handlar av), vet inte om Tibnor säljer så små mängder.

OM jag har tid över idag så ska jag åka och kolla efter lite alu till husbehoven (mina och tecnos).
Användarvisningsbild
halle

Inlägg av halle »

Skrotcentralen i Uppsala har jag handlat alu hos flera gånger. Kanske ett år sen nu men har för mig att dom tar 20-25kr/kg. Kan ha större bitar rundstång och dyligt. Glöm inte att gå in på kontoret först och fråga om ni får gå en sväng och kolla.
Användarvisningsbild
Anderst
Kontakt:

Inlägg av Anderst »

Har också handlat på skrotcentralen i uppsala. Bara att säga till på kontoret så får man låna en reflexväst för att maskinförarna ska se en. Utbudet varierar , men har iaf köpt en 300x520x20 alu platta som jag har till bord för min cnc-fräs där.
Användarvisningsbild
dar303

Inlägg av dar303 »

Tips om skrotar i Stockholm emottages tacksamt! Ströms (Lantz) i Västberga säljer inte längre och Söderströms i Saltsjö boo sålde men hade inte mycket.
Användarvisningsbild
dar303

Inlägg av dar303 »

Allåtervinning AB i Spånga säljer inte heller...
labmaster

Inlägg av labmaster »

Leta en firma som jobbar med plåtberabetning eller vad det nu är för material ni är ute efter. De har ofta spillbitar som går att köpa för en billig penning. Dessutom vet e ofta vad det är för legering och det är en fördel om man vill fräsa med nära nog optimala skärdata.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Lite info om Ståldepån i Lunda, norra Stockholm. Lagret brann ner i juni. Upptäckte det idag. Kan ju finnas fler som missat det.
De har nuförtiden endast försäljning av förbeställda varor.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Tills dom har byggt upp sitt nya lager så har dom bara försäljning av förbeställda varor är vad dom har sagt, men det lär ju ta ett tag...
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Ja. Tills vidare är nog en rätt bra beskrivning. Eller tills motsatsen bevisas. :D
pelle242

Inlägg av pelle242 »

Någon som varit på ståldepån nyligen? Går det att köpa småbitar eller har dom slutat med det?
Användarvisningsbild
ghost_rider

Inlägg av ghost_rider »

Kapar tråden lite, om man letar efter div halvfarbrikat så PMMA ?
Finns det nätbutiker som man kan kika runt i lite? Letar efter 20mm skivor, eller spillbitar.
Skriv svar