T: Fräsa lock till degmaskin

Användarvisningsbild
ghost_rider

Re: T: Fräsa lock till degmaskin

Inlägg av ghost_rider »

Tycker det är tråkigt att det blir såhära.
Jag hade gärna hjälpt dig, om min maskin hade varit färdig.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Jag hade också hjälpt till ifall jag hade min cnc-fräs färdig, tanken kring överhandsfräs är att man investerar i ett verktyg och man även får erfarenhet, och de är väldigt lätt att fräsa ur runda saker med ett sådan. Loggan är inte nödvändig för funktionen och eller kan tillkomma senare.
Skulle kunna ta fram ett lock i min manuella fräs eller med min överhandsfräs men ingen logga tyvärr...
labmaster

Inlägg av labmaster »

I första inlägger frågade TS vad det kostar och jag har frågat två gånger vad han är beredd att betala.

För cirka ett år sedan var jag i kontakt med ett företag och frågade vad det skulle kosta att fräsa en träbit till mig och de gav mig ett pris mellan 1 500 och 2 000. Tyckte det var för dyrt så jag kvistade in till ÖB och köpte en överhandfräs och en binge fräsar. För att kunna frasa min träbit behövde jag bygga en fixtur och virket till detta kostade mig 100 kronor.

Jag tycker det är rimligt att betala en slant ifall man önskar hjälp att tillverka något. Ifall det är någon i den närmaste bekantskapskretsen typ en av de bästa vännerna är det naturligtvis lite annorlunda.

Generellt sett handlar det väl om att om någon skall göra ett jobb på fritiden sätts väl priset med utgångspunkt i hur denne värderar sin fritid. En annan sak som kan vara avgörande för priset är om den som äger fräsen vill ha ett bidrag till sitt bygge. Det är nämligen inte helt gratis att bygga en CNC-fräs.

Min fräs är inte färdig ännu men kan 600 kronor exklusive material i ek vara ett lagom pris för att på hobbybasis tillverka ett lock eller är det för lite?

I detta ingår följande:
CAD av locket inklusive import av logotype i något format som går att konvertera till DXF
CAM-beredning
Fräsning inklusive verktygsslitage
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

OFF topic, funderar på att införa nytt "specialpris" på tredubbel normaltaxa för släkt och vänner... :razz:
MRSVETSARE

Inlägg av MRSVETSARE »

Detta lock gör man i en sick maskin hur man laser skriver vet jag ej
Kan fixa detta åt dig om du vil men text får du ordna själv
Skriv svar