Köpa ny speldator
-
Köpa ny speldator
Hej, jag undrar vart jag kan hitta de bästa speldatorerna? Jag ska köpa en bärbar speldator och min budget är ca 15 000 kr. Vore snällt om någon kunde länka en bra dator för jag är inte så kunnig inom IT branchen..
Re: Köpa ny speldator
Hej och välkommen till forumet!
Här på elektronikforumet är vi inte så inriktade på speldatorer.
Men någon kan säkert komma med tips i alla fall.
Mitt råd är att gå in på www.sweclockers.com och fråga där.
Vill du inte gå in där kan du ta en titt på prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353
Här kan du knappa in dina val och få upp förslag på datorer.
Det du först behöver specificera är vad du vill ha för de 15 000:-.
-Storlek på skärm
-Vikt
-Batteritid.
-Osv.
För 15 000:- bör du få riktigt bra dator, men risk för att den vägen en hel del
och har kort batteritid.
Mitt råd är att gå in på www.sweclockers.com och fråga där.
-Storlek på skärm
-Vikt
-Batteritid.
-Osv.
och har kort batteritid.
Välkommen till forumet!
Jag kan inte mycket om speldatorer men vet att Alienware har riktat in sig på spelburkar, både stationära och bärbara så där har du iaf ett namn att söka på
Skulle bli förvånad om ingen här på forumet skulle kunna peka ut en grym speldator för det priset.
Jag kan inte mycket om speldatorer men vet att Alienware har riktat in sig på spelburkar, både stationära och bärbara så där har du iaf ett namn att söka på

Skulle bli förvånad om ingen här på forumet skulle kunna peka ut en grym speldator för det priset.
Förutsatt att man vill ha en bärbar dator att kunna ta med sig och att man vill kunna spela, så skulle jag köpa en stationär dator att spela på och en "netbook" att ta med sig. 15kkr räcker bra.
- Klas-Kenny
Jag har legat av mig på den här biten tyvärr, men jag måste säga emot Stolleman lite, jag hade i alla fall absolut inte köpt en Alienware.
De skryter enormt med sin prestanda osv. men det finns många andra med samma eller bättre prestanda, för betydligt lägre priser.
De gör lite som Apple, ett häftigt utseende och ett märke som är känt för att vara "top notch", och höjer priset där efter.
Bärbara datorer är ju inte så svårt att välja, in på Prisjakt eller Pricerunner och kolla datorer i den prisklassen och jämför helt enkelt komponenterna i de som verkar mest intressanta för att se vad som blir bäst för dig.
Stationära är ju betydligt värre (om man bygger själv) då man måste kolla upp varje komponent för sig vilken som blir bäst
De skryter enormt med sin prestanda osv. men det finns många andra med samma eller bättre prestanda, för betydligt lägre priser.
De gör lite som Apple, ett häftigt utseende och ett märke som är känt för att vara "top notch", och höjer priset där efter.
Bärbara datorer är ju inte så svårt att välja, in på Prisjakt eller Pricerunner och kolla datorer i den prisklassen och jämför helt enkelt komponenterna i de som verkar mest intressanta för att se vad som blir bäst för dig.
Stationära är ju betydligt värre (om man bygger själv) då man måste kolla upp varje komponent för sig vilken som blir bäst

- Mizzarrogh
Bärbara kan jag inte så mycket om, men med facit i hand tror jag något av tex Inet, komplett, Webbhallen, indomo, etc brukar ha ganska prisvärda paket på både bärbart och stationära. Du bör få en rätt vass burk för 15k, jag skulle idag ha köpt ett sådant istället för lösa delar (som jag gjorde då) om jag köpt min idag om det inte var väldigt speciella krav på någonting.
- Electricguy
Dell har ju gjort en serie som heter XPS
Kolla efter en DELL XPS laptop kanske. Dom ska tydligen vara rätt extrema.
Modellen M1730 tex.
Kolla efter en DELL XPS laptop kanske. Dom ska tydligen vara rätt extrema.
Modellen M1730 tex.
Mitt tips är att kika på Grafikkortstillverkarnas hemsidor, vad de senaste mobila kretsarna heter, sen kolla vilka burkar dom sitter i, till bäst pris. Det är oftast matchande processorer, minnen och diskar i de burkarna.
Jag har köpt 2 bärbara Spel/CAD burkar på rad på det viset, och dom har kunnat spela de "senaste" spelen i åtminstånde 4år utan bekymmer.
(Fast nu bidde det en Mac...!)
Jag har köpt 2 bärbara Spel/CAD burkar på rad på det viset, och dom har kunnat spela de "senaste" spelen i åtminstånde 4år utan bekymmer.
(Fast nu bidde det en Mac...!)
- lightblizz
+1zeus skrev:Hej och välkommen till forumet!
Mitt råd är att gå in på http://www.sweclockers.com och fråga där.
-Storlek på skärm
-Vikt
-Batteritid.
-Osv.
och har kort batteritid.
Sök dig till Sweclockers! Hade gärna hjälpt dig med dator, tyvärr så har jag ingen koll på vad som gäller på bärbara sidan

Mitt tips är Prisjakt eller proshop.se. Där brukar jag alltid hitta vad jag vill bara jag letar lite