Hej.
Jag har en Samsung Le46 som startar upp i 1 sekund för att sedan stänga av sig.
Läst att det är väldigt vanligt samsung-problem att några kondingar ger upp.
I de exempel man kan se på nätet så ser de svullna ut och byter man dem är tv´n igång igen.
På min tv ser de inte svullna ut så min fråga är om det är troligt att det är samma kondingar som gett sig men med bibehållet utseende?
Samsung-Tv som nästan startar
- Klas-Kenny
Re: Samsung-Tv som nästan startar
Ibland syns det knappt alls att de svullnat. Lägg upp ett foto på de relevanta kretskorten så att EF'arnas vältränade ögon får kika 

Löd loss och mät några av dom om du har möjlighet, inte alltid man ser på dom om dom är dåliga.
Menar du att du ser bilden 1 sek för att sedan bli svart, ljudet är kvar,
eller slocknar den så att standby leden lyser ?
Vad heter modellen LE46XXXXX ?
eller slocknar den så att standby leden lyser ?
Vad heter modellen LE46XXXXX ?
Det är en LE46M87BD
Den startar och visar bild och sedan återgår till standby alternativt helt av. Standby-leden blinkar oftast efter den stängt av sig.
Tog vad jag hade hemma och bytte 5 av 6 kondingar som jag sett på nätet ger gott resultat. I mitt fall beter den sig likadant fortfarande.
Den startar och visar bild och sedan återgår till standby alternativt helt av. Standby-leden blinkar oftast efter den stängt av sig.
Tog vad jag hade hemma och bytte 5 av 6 kondingar som jag sett på nätet ger gott resultat. I mitt fall beter den sig likadant fortfarande.
Jag var lite väl snabb i mitt test av tvn. Om man låter sladden vara i lite innan man slår på den så startar den nu. Dock tar det ca 2-3 sekunder. Antar att receptet är att skaffa resterande kondingar och byta så är den på banan igen.