Egenbygd skrivar server
Egenbygd skrivar server
Hallu alla glada nu är jag här och skriver igen. Denna gång är jag på jakt efter info om printerservrar och om det på nåt set kan bli lätt och billigt och bygga en eller om det e billigare att köpa en färdig
Kan ju höra efter när jag ändå frågar om det e nån som vet nån bra sida med olika rockbands logos??
Tacksam för svar kommer nog att komma med fler bra frågor
Kan ju höra efter när jag ändå frågar om det e nån som vet nån bra sida med olika rockbands logos??
Tacksam för svar kommer nog att komma med fler bra frågor
Om du med skrivarserver menar en självständig apparat (inte dator) som möjliggör printning till en LPT/USB-skrivare via nätverk så finns det med 99% säkerhet ingen som inte behöver någon extern strömmatning.
Skulle tro att 98% av alla produkter drivs lättast via en trafo, batterier blir dyrare och jobbigare i längden.
Ett alternativ vore om du fixade strömförsörjningen från printern, dock jobbigare och samma effekt kommer ju på elräkningen oberoende varifrån du tar den... Elektronik drivs inte av tankekraft...
Skulle tro att 98% av alla produkter drivs lättast via en trafo, batterier blir dyrare och jobbigare i längden.
Ett alternativ vore om du fixade strömförsörjningen från printern, dock jobbigare och samma effekt kommer ju på elräkningen oberoende varifrån du tar den... Elektronik drivs inte av tankekraft...

Det har börjat komma produkter som använder en ny standard (PoE) somMacce skrev:Om du med skrivarserver menar en självständig apparat (inte dator) som möjliggör printning till en LPT/USB-skrivare via nätverk så finns det med 99% säkerhet ingen som inte behöver någon extern strömmatning.
gör det möjligt att driva en fjärrenhet via tp kabeln, kanse något att fundera på?