Jag funderar att bygga en bildator baserad på en Pandaboard, min tanke är att skrota en befintlig bilstereo för låda och använda en microcontroller som interface mot frontpanelen (knappar, display etc).
Någon som har länkar, vet vilka bilstereos som det finns dokumentation/pinouts för frontpanelen?
Bildator
Re: Bildator
Jag hade även tänkt ha en touchskärm, men riktiga fysiska knappar är skönt att ha ändå; dessutom att använda en bilstereo-låda gör den lätt att montera.
Fysiska knappar är oslagbart om man ska göra saker utan att titta på var man har fingrarna.
På en mobiltelefon med vanliga knappar kan man skriva SMS mer eller mindre med förbundna ögon, med en mobiltelefon med touch går det inte riktigt lika bra. En skillnad är ju att med knappar kan man känna sig fram till rätt knapp och SEN trycka på den. Men du kan inte känna dig fram till var du ska trycka på på en touch-skärm...
På en mobiltelefon med vanliga knappar kan man skriva SMS mer eller mindre med förbundna ögon, med en mobiltelefon med touch går det inte riktigt lika bra. En skillnad är ju att med knappar kan man känna sig fram till rätt knapp och SEN trycka på den. Men du kan inte känna dig fram till var du ska trycka på på en touch-skärm...
nerre:
Det finns hjälpmedel som på diverse sätt gör att man kan använda touchenheter utan att se på dem, tex vibrationer eller ljudåterkoppling. Absolut inget substitut för fysiska knappar men säkert användbart ibland.
Jag gillade det där kortet för övrigt
Det finns hjälpmedel som på diverse sätt gör att man kan använda touchenheter utan att se på dem, tex vibrationer eller ljudåterkoppling. Absolut inget substitut för fysiska knappar men säkert användbart ibland.
Jag gillade det där kortet för övrigt

Men om man drar över fingret på en touch-skärm så scrollar man ju i de flesta fall... Och i Android är ju "långtryck" ungefär samma sak som högerklick i Windows...