Dina mini-projekt!
Re: Dina mini-projekt!
SA7BHV: Kalmar och Ljungbyholm besöker jag ofta då svärföräldrarna bor där.
Är du medlem i klubben där nere? Har funderat på att åka förbi nån gång och kika på anläggningen.
Är du medlem i klubben där nere? Har funderat på att åka förbi nån gång och kika på anläggningen.
- Electricguy
Åh fasen!
Jo jag är medlem i SK7CA --> www.sk7ca.org
Vi håller till där 19:00 på tisdagar. Bara att titta förbi!

Vi håller till där 19:00 på tisdagar. Bara att titta förbi!

Hjälpte polaren med lite jobb hela dagen i dag.
en signal uppspelare eller vad man nu ska kalla det
En stm32 som loopar genom en array där man kan sätta fas förskjutning, period förskjutning, amplitud och sync tid (dötid) mellan de två kanalerna.
som vars data skickades ut på en DAC med 2 kanaler via SPI.
(i Arrayen finns en sinus period på 100 punkter för detta ändamål)
Sinus som är ställbar från 300hz till 5Khz var målet vilket funkade fint.
En lika dan STM32 modul agerade data logger som var kopplad till mitt logg program.
dagens arbete avklarat iaf, äntligen sovdags i den fuktiga hettan
en signal uppspelare eller vad man nu ska kalla det

En stm32 som loopar genom en array där man kan sätta fas förskjutning, period förskjutning, amplitud och sync tid (dötid) mellan de två kanalerna.
som vars data skickades ut på en DAC med 2 kanaler via SPI.
(i Arrayen finns en sinus period på 100 punkter för detta ändamål)
Sinus som är ställbar från 300hz till 5Khz var målet vilket funkade fint.
En lika dan STM32 modul agerade data logger som var kopplad till mitt logg program.
dagens arbete avklarat iaf, äntligen sovdags i den fuktiga hettan

Byggde en intervalltimer till min kamera med ställbart intervall mellan 0 och 60minuter
,fick korrigera rätt mycket med dremeln.
Det känns äntligen som om PIC programmeringen har lossnat lite för mig (det tog bara tre år eller nåt), nu blir inte allt man skriver fel.
http://www.youtube.com/watch?v=weQo0dfOcpw
Etsningen av kortet blev eh... mindre bra 
Det känns äntligen som om PIC programmeringen har lossnat lite för mig (det tog bara tre år eller nåt), nu blir inte allt man skriver fel.
http://www.youtube.com/watch?v=weQo0dfOcpw
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
En del miniprojekt här känns som saker jag skulle kallat för stora projekt för mig. 

Vet inte om du menar mig men det var ett stort projekt för mig men resultatet blev ju inte så mycket att det är lönt med en egen tråd. 

Byggde en liten adapterlåda för att lättare kunna jobba på experimentplatta. 4 st banankontakt som i sin tur går till 4 stycken kopplingspunkter var, samt XLR in/ut med två kopplingspunkter per pol, för att snabbt kunna ansluta annan ljudutrustning. Kopplingspunkterna är gjord av vanlig svarvad SIL-skena. I framtiden är det risk att det även blir en låda med lite brytare, potentiometrar och sånt skoj

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Bra idé!
Gjorde själv något liknande, men den har bara skruvplintar…
Förvånansvärt hållbara de där svarvade SIL socklarna. Tycker ju att de borde nötas upp efter bara några användningar, eftersom de inte har någon elasticitet

Förvånansvärt hållbara de där svarvade SIL socklarna. Tycker ju att de borde nötas upp efter bara några användningar, eftersom de inte har någon elasticitet

- Electricguy
Blev en liten uhmpf uhmpf låda till bilen.
Tog en 12" skitbas från jula (Ultimate T1-120), en styck alu tunna från flygvapnets gamla radarmoduler (gastät behållare)
lite limma&täta runt kanten på basen som passar med mm precision i hålet, ett par polskruvar och lite färg o en sticker.
Hipps vips, en sluten baslåda:

Volymen är väl en liten aning i underkant, men den spelar på helt OK ändå.
Stoppade även in parametrarna i WinISD

Den har rätt OK gain i frekvensspannet där den mesta basen i musik brukar ligga.
Och visst, det är väl inte den snyggaste kurvan någonsin, Men helt okej för att bara vara random ihopplockade saker som inte ens är uträknade.
Har den och spelar med inne nu, låter helt OK. Har vänt den med elementet neråt med ett par CD läsare som spacers!
Tog en 12" skitbas från jula (Ultimate T1-120), en styck alu tunna från flygvapnets gamla radarmoduler (gastät behållare)
lite limma&täta runt kanten på basen som passar med mm precision i hålet, ett par polskruvar och lite färg o en sticker.
Hipps vips, en sluten baslåda:

Volymen är väl en liten aning i underkant, men den spelar på helt OK ändå.
Stoppade även in parametrarna i WinISD

Den har rätt OK gain i frekvensspannet där den mesta basen i musik brukar ligga.
Och visst, det är väl inte den snyggaste kurvan någonsin, Men helt okej för att bara vara random ihopplockade saker som inte ens är uträknade.
Har den och spelar med inne nu, låter helt OK. Har vänt den med elementet neråt med ett par CD läsare som spacers!

- Electricguy