T: svarvhjälp
- ghost_rider
T: svarvhjälp
Behöver än en gång lite svarvhjälp.
Alt. om det finns färdiga fluttar att köpa någonstans.
Behöver ett antal av dessa: Matrialet är valfritt, dock inte någon plast då det kommer att vara lite belastning på delen.
Angående toleranser så bör det ligga inom 0,3mm, altså inte petnoga.
Hålet kan undvaras om det ställer till med merarbete.
Ge mig ett prisförslag på 10st
Alt. om det finns färdiga fluttar att köpa någonstans.
Behöver ett antal av dessa: Matrialet är valfritt, dock inte någon plast då det kommer att vara lite belastning på delen.
Angående toleranser så bör det ligga inom 0,3mm, altså inte petnoga.
Hålet kan undvaras om det ställer till med merarbete.
Ge mig ett prisförslag på 10st
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: T: svarvhjälp
Tänk om jag byggt klart mitt rundmatningsbord 
Men jag får inte ihop dina vyer, 2 av dem tycker jag passar ihop, men den tredje uppe till höger med tot längden, den får jag inte ihop...

Men jag får inte ihop dina vyer, 2 av dem tycker jag passar ihop, men den tredje uppe till höger med tot längden, den får jag inte ihop...
Det är för att den är transparent.
Kan tyvärr inte hjälpa till med biten annars.
Kan tyvärr inte hjälpa till med biten annars.
- ghost_rider
Du tänker på att den ser lite konkav ut? Det är bara för att man ser den ifrån sidan och hålen gör att den ser så ut
Du får bygga fortare
[edit]
Man hade väl kunnat att fräsa ut detta, men jag är inte så haj på att fräsa dubbelsidigt. Kanske ett bra tillfälle att lära sig? ...host host

Du får bygga fortare

[edit]
Man hade väl kunnat att fräsa ut detta, men jag är inte så haj på att fräsa dubbelsidigt. Kanske ett bra tillfälle att lära sig? ...host host
Om jag kisar ganska mycket framträder den korrekta formen tydligt 
Du kan säkert fräsa ut den utan en fjärde axel, men det är en massa mek att spänna upp biten rätt igen, och sen är det nog svårt att få axlarna runda på sidorna så att säga..

Du kan säkert fräsa ut den utan en fjärde axel, men det är en massa mek att spänna upp biten rätt igen, och sen är det nog svårt att få axlarna runda på sidorna så att säga..
- ghost_rider
Säter-
Du menar att man skall fräsa ut en cylinder o låta fräsen snurra cylinderna så att svarvstålet kan göra den formen? låter inte det lite onödigt jobbigt
Tänkte om man gjorde såhära.
Att man har sitt ämne ( i detta fallet en alu skiva 12mm tjock) där fräser man ut en massa cylindrar, med ena sidan fasad.
Sen plockar man bort bitarna, sätter de i en mall och fräser andra sidan.
De är ju en nödlösning om ingen vill ta jobbet. :/
Du menar att man skall fräsa ut en cylinder o låta fräsen snurra cylinderna så att svarvstålet kan göra den formen? låter inte det lite onödigt jobbigt

Tänkte om man gjorde såhära.
Att man har sitt ämne ( i detta fallet en alu skiva 12mm tjock) där fräser man ut en massa cylindrar, med ena sidan fasad.
Sen plockar man bort bitarna, sätter de i en mall och fräser andra sidan.
De är ju en nödlösning om ingen vill ta jobbet. :/
Det är nog betydligt svårare att fräsa ut dem än att svarva enligt Säters förslag. Ditt förslag förstår jag inte riktigt, varför 12mm?
Om jag hade haft lämpligt utgångsmaterial hade jag kunnat testa att göra en i min manuella svarv, men tyvärr.
EDIT: stavning.
Om jag hade haft lämpligt utgångsmaterial hade jag kunnat testa att göra en i min manuella svarv, men tyvärr.
EDIT: stavning.
- ghost_rider
Du ska inte fräsa överhuvudtaget.ghost_rider skrev:Säter-
Du menar att man skall fräsa ut en cylinder o låta fräsen snurra cylinderna så att svarvstålet kan göra den formen? låter inte det lite onödigt jobbigt/
Lämpligt är väl att använda Ø6mm utgångsmaterial. Detta stoppar du i en 6mm spännhylsa i frässpindeln.
Sätt fast ett svarvstål på bordet. Lämpligtvis i ett skruvstycke, om han har ett sådant.
Nu har helt plötsligt din fräsmaskin blivit en svarv.

Kan eventuellt ordna dom i Alu om du inte fått tag på någon annan som kan göra dom, behöver dock kolla så jag verkligen har lämpligt material så jag inte lovar för mycket.
Mvh,
Viper
Mvh,
Viper
Ghost rider, fick du hjälp med dina detaljer?
Misstänker det med tanke på hur död tråden blev
//Micke
Misstänker det med tanke på hur död tråden blev

//Micke
- ghost_rider
Ja, jag glömde i all hast uppdatera tråden innan jag åkte iväg på helgäventyr.
Jag har fått hjälp ifall, tack alla för intresset!
Jag har fått hjälp ifall, tack alla för intresset!