Eagle
Eagle
Finns det uppdateringar till Eagle så man får in nya komponenter som tillverkas?
Tex Maxims 712 o 713 som är till batteriladdare dom finns inte med i mitt bibliotek.
Sen vad hater ett vanligt motstånd det jag hittar är
Resistor dil, Resistor bourns, Resistor net, Resistor power, Resistor ruf, Resistor sil, Resistor shunt,
Och ingen av dessa är speciellt lik en vanlig t motstånd.
Tex Maxims 712 o 713 som är till batteriladdare dom finns inte med i mitt bibliotek.
Sen vad hater ett vanligt motstånd det jag hittar är
Resistor dil, Resistor bourns, Resistor net, Resistor power, Resistor ruf, Resistor sil, Resistor shunt,
Och ingen av dessa är speciellt lik en vanlig t motstånd.
Jag hoppas att du inte faktiskt *tror* att alla möjliga komponenter skall finnas med ? Det är ju fullständigt omöjligt !
Ett motstånd är väll en sak, men en viss krets från Maxim som fullständigt "spottar" ut nya kretsar hela tiden, nä, då får du ha mycket tur...
De som saknas kan du "rita" själv i Library delen.
Ett motstånd är väll en sak, men en viss krets från Maxim som fullständigt "spottar" ut nya kretsar hela tiden, nä, då får du ha mycket tur...

De som saknas kan du "rita" själv i Library delen.
-
Eaglefundering
Såg någon lägga ett inlägg i en tråd om etsning.
Såg ut så här:
Jämför dom här två bilderna.
Default tutorialkort:

En liten putsning och ett jordplan;

(svart = koppar / vitt ska etsas bort)
Det jag funderar på är, hur gör man för att "invertera" sin board så man etsar bort så det blir som man skulle ha fräst bort bara det som behövs för att isolera mellan banorna, precis som bilden visar?
Såg ut så här:
Jämför dom här två bilderna.
Default tutorialkort:

En liten putsning och ett jordplan;

(svart = koppar / vitt ska etsas bort)
Det jag funderar på är, hur gör man för att "invertera" sin board så man etsar bort så det blir som man skulle ha fräst bort bara det som behövs för att isolera mellan banorna, precis som bilden visar?