Hursomhelst så köpte jag en ny panel som jag dessvärre inte fick att fungera. Det är bild i någon halv sekund innan skärmen börjar visa massa skit, detta ska tydligen känneteckna en kass konding eller transistor.
Tror jag lokaliserat problemet. I närheten av skärmanslutningen (till den inbyggda skärmen) på laptopens moderkort sitter en komponent, vilket jag tror är en transistor, som bubblat sig och läckt. Den är helt klart kortsluten för det är nära 0 motstånd åt alla håll när jag mäter med en multimeter och den uppvisar inte alls samma beteende som likadana hela komponenter i närheten.
Här är en bild på en hel komponent:

Och här är två olika vinklar på den dåliga komponenten:

Som ni ser är beteckningen på den "AD3A" (med ett - ovan 3an) samt "1V". Och eftersom den är benämnd Q4 så antar jag att det är en transistor.
Problemet är att jag inte får några resultat vid sökningar på AD3A och nu vet jag inte vad jag ska leta efter längre. Laptopen i fråga är en "HP Compaq 2230s" och det är bara bildskärmen som inte fungerar. På laptopsidan är det en 22 pinnars kontakt och på skärmen en 20pinnars. Komponenten i fråga sitter alltså precis i närheten av skärmkontakten på laptopen.